onsdag 31 oktober 2012

SPA-dag

Efter en låååång natt blev det äntligen morgon. Jag kan nu konstatera att även vi börjat med de bland småbarnsfamiljer så vanligt förekommande nattvandringarna. För dem som inte vet vad det är kan jag berätta att det är lite som hela havet stormar fast istället för stolar har man sängar. Det är alltid en säng för lite och man vet aldrig vart man kommer vakna upp. Igår kväll somnade alla i sina sängar. Sen vaknade Samuel och ville inte somna om. Perry gick ut och la sig i soffan. Samuel fortsatte skrika och fick till slut komma över till vår säng, där han fortsatte skrika. Jag gick då ut och la mig på den andra soffan en stund och Perry gick in för att försöka få Samuel att somna. Eftersom soffan var obekväm och jag kände mig lite ensam gick jag in till Timothy framåt 5-tiden. Han vaknade inte av att jag kröp ner i hans 160x80 cm säng. Där somnade jag och vaknade halv-7 av att Samuel skrek i vår säng och Perry hade åkt till jobbet. Då gick jag in och la mig i min säng igen och slumrade i 30 min. Sen var det morgon och uppstigning!

Så imorse kl halv-5 fattade Perry och jag beslutet att köpa en våningsäng till Timothys rum. Den är 90 cm bred och 2 meter lång och har sköna, tjocka madrasser. Då kan vi få sova ostört varannan natt, å vad jag längtar tills sängen kommer.

Lösningen på sömnproblemen

För att inte riskera att falla in i ett apatiskt tillstånd orsakat av sömnbrist, hade jag som vanligt ett fullspäckat schema idag. Först var det lämning, som gick hur bra som helst. Sen hem till Sofia och Holger på Söder för att fika och lämna lite urvuxna barnkläder. Efter fikat var det dags att bege sig mot Kungsholmen för att äta lunch i Elektrolux omtalade personalmatsal tillsammans med Ann-Louise och Lena som båda jobbar i Stadshagen. Jag hade räknat ute det så bra; gå kl 11 från Sofia och ta 4:an från Högalidsgatan. Åka över Västerbron till Mariebergsgatan och sen en promenad därifrån på 5-10 min. Jag skulle precis hinna fram till kl 11.30 och Samuel skulle hinna somna i vagnen. Perfekt, jag är inte bara en tidsoptimist, jag är en tidsoptimerare också!

Problemet var bara att kl 11.15 stod jag fortfarande kvar vid busshållplatsen på Högalidsgatan. Två 4:or och 40:a hade passerat fulla med barnvagnar och jag var andra barnvagnen i kö på hållplatsen. Det fanns alltså bara ett alternativ kvar och det var att ruscha över bron, vilket jag i och för sig gjort många gånger förr men inte med barnvagn och klädd för lunchdate. Kl 11.36 rusade jag in i receptionen på Elektrolux där tjejerna stod och väntade, jobbklädda och svala. Jag ångade in och slet av mig vinterjackan och yllekoftan och ursäktade min sena ankomst. Det blev en mycket trevlig och god lunch, tänk att få äta så varje dag. Då hade det inte räckt med en timmes lunch för mig...

Sen styrde vi kosan hemåt för att möta Perry vid förskolan och lämna över Samuel. Jag skulle till stan för att gå på SPA och Perry skulle ta hem killarna. Det verkade gått bra för när jag kom hem från min lyxiga SPA-kur var det lugnt och tyst i lägenheten.

Jag är nu trött och mör i kroppen. Dags att ta en kopp te och sen gå och lägga sig. Spännande att se vart man vaknar imorgon.

Och idag fick Samuel och Timothy en ny liten kusin. Vi välkomnar lilla Svante till världen! Pers bror Erik och hans sambo Maria fick sin trejde son idag. Vi ser mycket fram emot att träffa honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar