tisdag 2 oktober 2012

Energitillskott

Hur får man det? Jag får det genom mina nära och kära, genom träningen och god kosthållning samtidigt som jag försöker undvika energitjuvar. Förr om åren umgicks jag med vissa personer som dränerade mig på energi, det var helt enkelt obalans i vänskapsrelationen. Idag gör jag inte det och det är jag glad över.

Positiv energi fick jag av flera fina och ärliga sms efter mitt blogginlägg igår :). Och mitt i allt klagande igår glömde jag faktiskt att skriva att jag och Perry lyckades knipa varsin startplats i Vätternrundan nästa år. Hur vi ska hinna träna vet jag inte, men på nåt sätt får vi fixa det. Nästa år kan vi börja ha barnvakt åt Samuel och då öppnas nya möjligheter.

Nu försöker jag ladda inför Tjurruset på lördag, årets sista löpartävling för min del. Kroppen är dock ganska trött och förkylningen hänger envist kvar, tyvärr, samtidigt som rösten är påväg att försvinna. Kanske inte var så klokt att springa Lidingöloppet trots allt... Men än är det många dagar kvar. Jag vet att man ska undvika vitt socker och kolhydrater när man är förkyld och heller äta fet fisk, grönsaker och dricka te. Men eftersom jag åt lax och avocado till middag tänker jag ladda på med lite enerig i form av kladdkaka och vispgrädde tillsammans med en bra bok ikväll.

Och sen sooooooova hela natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar