onsdag 3 oktober 2012

Naturkompaniet - Addnature 1-0

Jag var på Naturkompaniet i Sickla och handlade en overall till Timothy förra veckan. De har öppnat en ny butik med större sortiment men med samma trevliga personal. Jag fick en fin mössa ifrån Isbjörn med på köpet plus 10% rabatt tack var en rabattkupong. Dessutom får man som vanligt jättebra hjälp både i form av information om produkterna, men även smakråd och de är allmänt trevliga. När jag skulle beställa samma overall på Addnature, med 10% rabatt för att vi är medlemmar i Friluftsfrämjandet, fick jag svaret att ni får välja mössa eller rabatt. De går inte att kombinera.

På Naturkompaniet i Sickla sa killen att mössan var en gåva från Isbjörn, rabatten har inte med det att göra. Så även om det stod på rabattkupongen att rabatten inte kunde kombineras med andra rabatter, kampanjer eller erbjudanden, fick jag mössan. Detta tyckte jag verkade helt logiskt och jag blev glad. Men det är klart att de skulle kunnat tjäna pengar på att sälja mössorna istället som de fått gratis från Isbjörn... Och naturligtvis var jag tvungen att handla en liten fleece till Samuel för pengarna som motsvarade rabatten, så det blev en win-win kan man säga.

Så jag ha kommit fram till att för oss vanliga, medelålders småbarnsföräldrar som inte bestiger Seven Summits varannat år, klättrar i Boulder varje sommar, paddlar kajak på helgerna, forsränner i Magpie River eller ski-bummar i La Grave varje säsong utan bara försöker ha en aktiv fritid, för oss passar det bäst att gå till Naturkompaniet. De vet hur man får småbarnsföräldrar att spendera pengar på sina småttingar.

Idag har det varit lugnt. Lämning och sen hem. En promenad till Sickla och tillbaka. Tidig hämtning på förskolan i spöregn. Tidig middag för att hinna till gympan. När det blev dags att gå kom Timothy dock på att han ville vara hemma idag. Inte mig emot, så det blev en skön kväll hemma med hela familjen. Timothy och jag kollade på Ice Age 2 och Perry o Samuel läste Nicke Nyfiken. Från och med imorgon får det vara nog med allt promenerande. Jag måste vila benen lite inför lördagens utmaning som verkar bli riktigt blöt och tung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar