lördag 20 oktober 2012

Och regnet det bara öser ner...

Tidig uppstigning med Samuel men ändå hyfsat pigg efter en hel natts sammanhängande sömn. När Perry kom upp stack jag ut på en löptur, Södermalm runt 11-12 km. Lyckades pricka uppehållsvädret och det blev en skön tur. Jag var hemma igen kl 9.30 och fick då en god frukost. Innan vi fick barn försökte jag att springa ca 3 timmar efter jag ätit ett mål mat, så att man inte var direkt hungrig men heller inte mätt. Nuförtiden är man oftast rätt hungrig eller supermätt när man ger sig iväg och dessutom lite halvstressad, men det brukar funka ändå. Idag var det löpning på tom mage som gällde, vilket jag har hört ska vara nyttigt.

Morgonlöpning på Söder Mälarstrand

Sen var det inomhuslek fram till lunch. Samuel somnade och vi tittade på Lisa Nordéns imponerande triathlonlopp. Jag fick nästan tårar i ögonen, fy vad hon är värd sitt VM-guld. Matförgiftad i natt men ändå lyckades hon ta hem guldet. Mycket imponerande!

Kl 14 hade jag brunchdate med bästa tjejerna på hotell Mornington. Det var gott och trevligt och ett perfekt sätt att fördriva en regnig lördagseftermiddag. Vi åt och pratade i flera timmar och avslutade med dessert och skumpa. Till slut kom de och sa till att de stängde brunchen och ville ha betalt. Tiden går fort när man har kul!

Skumpa, chokladmousse och creme brulé
 
När jag åkte hem regnade det sjukt mycket. Det var översvämning på gatorna och det sprutade vatten ur brunnarna, men vad gör det när man ska vara inne och mysa hela kvällen? Vi lagade en god middag, sotad lax med kokosnudlar á la Monica Ahlberg. En gammal favorit som håller. Till det lite vitt vin och sen lakritsglass till dessert. Idag har man tillgodosett matbehovet för hela veckan känns det som. Imorgon är det min tur att ha lite sovmorgon :).
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar