fredag 12 oktober 2012

It's a sign

Idag på förmiddagen när vi var nere i lekparken på kajen kom det fram en kvinna och frågade om jag bodde i området. Hon och hennes man skulle sälja sitt hus och nu var de nyfikna på vårt område. Jag berättade om hur bra vi trivs, hur bra kommunikationer det är, om pendlarbåten, att priserna var låga jämfört med Sjöstaden osv. Och jag sa även att det känns sorgligt av vi troligtvis kommer lämna Saltsjöqvarn inom ett år. Vi pratade lite om vilka typer av lägenheter det finns i vårt hus och att de var intresserade av en stor, typ som vår. Jag sa att troligtvis kommer att sälja i vår hon sa att de skulle hålla utkik på Hemnet. Nästan så jag hade lust att fråga om hon ville se vår lägenhet, det vore ju smidigt om vi redan nu hittar en köpare som vill flytta in om ett år, men jag gjorde inte det.

Efter lunchen när jag packat in barnen och packningen i bilen för att åka och hälsa på lillebror David träffade jag på mäklaren som säljer absolut flest lägenheter i vårt område. Jag frågade lite om priserna och hur marknaden ser ut och han sa att det är lite trögare men att det finns många som är intresserade av området. Vi skulle höra av oss när vi vill ha en värdering. Med tanke på gårdagens konstiga tankar som drabbade mig, ser jag dagens två möten som tecken på att det är dags. Dags att börja förbereda mig på att lämna lägenhetslivet och börja leta hus. Och det känns faktiskt helt okej, just nu i alla fall.

Programmet idag var utomhuslek på förmiddagen, tidig lunch, besöka David i stan och sen åka till landet. Vi började med en fotbollsmatch som inleddes med nationalsången.

Timothy och Samuel redo för match

Fortsatte med lek i parken och skattjakt och sen promenad hem. Efter lunchen var det dags för stressmomentet: packa alla saker för helgen-hämta bilen i garaget-hämta packningen i lägenheten-bära ner och packa in i bilen-hämta Timothy i lägenheten-avfärd. Alla moment görs med Samuel i släptåg, vilket gör det hela lite svettigare. Men det gick bra även den här gången, bättre än förra faktiskt och kl 12.30 var vi iväg. Jag förbannade ännu en gång trafiken i Stockholm och hittade till slut en plats i ett p-hus som kostade 150 kr för 1,5 timmar. Men till slut blir man ju desperat och Timothy vart åksjuk. Vi fikade hos David och killarna lekte med kusin Elvis.

David och Samuel

Elvis ville också flyga lite

Tiden gick fort och kl 15 var vi påväg mot landet. I stugan var det kyligt och rått så vi satte igång värmen och åkte direkt vidare till närmaste pizzeria för en kebabmiddag. När vi kom tillbaka var det 15 grader varmt och nu, en timme senare, är det drygt 20 grader. Nu dags för nattning och sen lite rödvin och candle lights om vi inte somnar innan dess :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar