tisdag 30 oktober 2012

Spinning gör gott för hälen och själen

Dagen kan sammanfattas som ganska tråkig, undantaget var en trevlig fika på förmiddagen. Det har regnat hela dagen och Samuel och Timothy är förkylda. Det hindrar dock inte att Timothy är hur harmonisk som helst och jättemysig att vara med. Den lilla är det lite sämre ställt med. Hans tålamod är typ obefintligt och utbrotten haglar tätt. Dessutom vill han inte sova middag i sängen mer än 30 minuter men i vagnen går det bra att sova upp till 2-3 timmar. Så idag önskade jag att det var Timothy som var hemma och Samuel som var på förskolan, men så var det inte och det var bara att försöka ta fram det stora tålamodet.

Jag har inte gjort nåt vettigt alls idag. En kompis sa till mig att man kan hamna i sömnskuld om man fått för lite sömn under en period. Jag tror min baksmälla igår beror på att jag har en sömnskuld. Och jag antar att det enda sättet att betala av sin skuld är att sova mer. Men hur lyckas man med det när man har en Samuel? Jag gjorde ett försök idag i alla fall. De få minuter som Samuel sov passade jag på att vila och hann precis somna in innan han började skrika. Men det sägs ju att power naps kan göra underverk. Och kanske gjorde den det. För när Perry kom hem från jobbet rusade jag direkt ifrån matbordet ner till gymet och körde ett spinningpass. Det gick över förväntan även om jag höll på att kvävas av mina egna vitlöksångor. När jag kom hem var jag på mycket bättre humör och vi tog varsin nattning. Sen stack Perry ut och sprang, ingen rast och ingen ro här inte.

Jag dricker te och kollar på TV samtidigt som jag funderar på vad jag ska ha till teet för kokosbollarna är slut nu :(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar