söndag 21 oktober 2012

Besök på Artipelag

Idag var det i alla fall uppehåll när vi vaknade. Vi bestämde oss för att åka en snabbis till Nacka Forum och sen vidare till Artipelag på Hålludden. Men som vanligt när man planerar något går det inte riktigt enligt planen. Så vi blev försenade och Samuel missade sin lunch och middagssömn. Det gick att reparera någorlunda men det det blev långt ifrån bra. Fast såhär i efterhand kan jag konstatera att det faktiskt inte blev nån riktig katastrof utan som vanligt var det bara jag som överreagerade. Kanske kan ha nåt att göra med att jag är sjukt trött??? Som tur var behöll Perry lugnet, han är min klippa som jag lutar mig mot just nu, och jag har faktiskt för mig att namnet Per betyder just klippa.

Artipelag var i alla fall helt underbar, så rofyllt och vackert. Dit ska jag åka utan barn någon gång och bara njuta av lugnet, utsikten och den fantastiska maten. Nu blev det en snabblunch i den fina restaurangen. Vi hann inte gå in i konsthallen, men nåt måste vi ha kvar till nästa gång. Istället var vi ute och gick på strandpromenaden och i skogen. Timothy tyckte det var jättekul att springa på de små stigarna som de anlagt i skogen med sågspån. Man kunde även gå upp på taket på konsthallen och där fanns det en liten labyrint. Till alla som inte har varit där kan jag varmt rekommendera ett besök. Ett perfekt ställe att åka och äta lunch eller fika på helgen. Deras lunchbuffé för 165 kr var helt underbar och de har även jättegoda bullar och kakor. Men var beredda på att det är mycket folk runt lunchtid, och massor med barn.

Spektakulär toalett
 
Ett konstverk i naturen...
 
...och ett till

Timothy på en klippa

Underbar miljö längs strandpromenaden
 
En labyrint på takterrassen
 
När vi kom hem lagade vi en god söndagmiddag, lamm med potatispuré och fruktsallad till dessert. Barnen gillade maten och var glada. Sen var det filmtajm för Timothy. Efter nattningen av Samuel stack jag ner till gymet och satte mig på en motionscykel och körde ett intervallprogram i 40 min samtidigt som jag tittade på Solsidan, mycket effektivt! Den onda foten gillar verkligen cykling. Sen blev det lite bålstyrka i expressfart innan det var dags att skynda hem till soffan, lilla Perry, lite mer fruktsallad och en stor kopp te. En bra avslutning på helgen :). 
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar