lördag 27 oktober 2012

Den vintertid nu kommer

Efter en vecka med störd nattsömn kulminerade det i natt med att Samuel var vaken och pigg mellan kl 2-5. Perry och jag blev till slut helt desperata, vad har vi gjort för att förtjäna detta? Och hur gör man för att barnet ska sova hela natten? Vi somnade vid 5-tiden i alla fall och sov till strax före 9 då Timothy kom in till oss, pigg och glad och utsövd som vanligt.

Perry botade sin trötthet med att ta en löprunda i det underbara vädret. Jag gjorde i killarna redo för en utedag. Underställ och mellanlager på, ytterkläder lades fram, matsäck packades ned liksom extrakläder, kamera och solglasögon. När Perry kom hem fick han order om att duscha snabbt, klä sig varmt och ge Samuel lunch. Timothy och jag stack till ICA och köpte korv innan vi kom tillbaka och hämtade vi upp de andra två. Ibland är familjeföretaget effektivt! Sen åkte vi till Nyckelviken för att grilla korv och leka. Samuel somnade i vagnen efter 5 minuter och Timothy lekte, spelade fotboll, klättrade etc. Det blev grillad korv och varm choklad till lunch, mumsigt tyckte alla.

Underbart höstväder
 

När vi kom hem var det min tur att träna lite innan kvällens aktivitet. Det blev en snabb löptur runt Sickla sjö. Konstigt att det alltid känns stressigt nuförtiden när man väl kommer iväg på sina träningsrundor. Idag fick jag dessutom håll eftersom jag ätit lite förmånga korvar lite för nära inpå träningen. Men vädret var alldeles fantastiskt underbart! När jag sprang längs sjön såg jag två kajaker glida förbi alldeles ljudlöst. I dem satt två personer i 60-årsåldern. Det såg så härligt och fridfullt ut och jag tänkte att i mitt nästa liv ska jag inte stressa så mycket. Men just nu blir det så eftersom det är så mycket man vill hinna med.

Stilla sjö
 
På kvällen var vi ute och åt en tidig middag tillsammans med några kompisar. Det var gott och väldigt trevligt. Sen blev det en öl hemma hos oss innan alla barnen var trötta och ville sova. Det blev en tidig kväll, väldigt tidig med tanke på att vi ställer tillbaka klockan i natt, vilket var perfekt. Nu hinner vi förhoppningsvis sova några timmar innan det är dags för Samuel att dra igång sitt nattliga stök vid 2-3-tiden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar