lördag 13 oktober 2012

Höst i paradiset

Vi har haft en härlig dag på landet. Kanske höstens finaste dag? Igår kväll var det klart och kallt, -2 grader, när vi gick och la oss. Och imorse var det frost ute på trallen och i gräset men solen sken och värmde under dagen. Killarna började dagen med att rita. Timothy skulle rita ledningsrör, precis som pappa, och Samuel var inte sen att hänga på.

Timothy ritar ledningar

Samuel ritar också

Perry lyckades tända en brasa i skogen och vi eldade gammalt ris hela dagen. Jag hann med en kort sväng i svampskogen och hittade lite trumpetsvamp, sen blev det inte mer egentid idag. Jag hade medvetet lämnat alla träningskläder hemma, men på eftermiddagen blev jag rastlös och tänkte att jag kanske kunde rota fram några gamla träningskläder och sticka ut en sväng, men det blev inte riktigt tid till det. Och lika bra var väl det för foten är inte så bra och jag påbörjade en kur Voltaren igår. Vi får se vad morgondagen erbjuder i form av fysisk aktivitet.

På kvällen åt vi gemensam middag hos grannarna. Det blev en väldigt trevlig kväll med mycket god mat och vin och trevligt umgänge. De som hade varit flitiga under dagen var härligt trötta i kroppen, vi andra var bara trötta ändå. Så klockan halv-10 gick vi hem för att natta barn och oss själva. Sista natten på landet för i år kanske? Känns som vanligt lite vemodigt, samtidigt som vi ser fram emot en härlig vintersäsong med mycket skidåkning och vinteraktiviteter. Godnatt!

En fantastisk höstdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar