tisdag 23 oktober 2012

Torrperioden är över

Efter en rätt stökig natt där Samuel förmodligen bearbetade sina traumatiska upplevelser i simhallen igår, steg jag upp halv-7. Samuel steg också upp och började dagen med att springa rakt in i en bordskant och fick ett nytt blåmärke i ansiktet. Ja, vad gör man? Vi kanske borde barnsäkra hemmet lite.

Imorse var det åter dags för fuktmätning. Och mätmannen kom med goda nyheter, betongen var torr och avfuktaren kunde tas bort. Härligt, flera veckor tidigare än beräknat. Nu återstår "bara" att lägga om golvet. Vi får se vart vi tar vägen under tiden.

Avfuktaren borta!

Idag var det lite kallare och lite klarare ute, underbart höstväder alltså. Samuel och jag åkte till stan för att besöka mitt jobb en sväng och sen vidare på lunch med en gammal kollega. Allt gick enligt planen och Samuel sov större delen av lunchen på Vapiano på Sturegatan. Det var jättetrevligt och ett perfekt ställe när man vill ta in barnvagn med sovande barn i. Efter långlunchen tog vi bussen hem, ett snabbt pit stop hemma och lite mellanmål, innan det var dags att gå och hämta hem Timothy och en kompis.

Efter badning och nattning av Samuel var det dags för min kvällsrunda. Termometern visade +5 grader och det var stjärnklart. Jag sprang Södermalm runt fast inte längs med Årstaviken, jag brukar ta Ringvägen fram till Zinken istället när det är mörkt. Ikväll höll de på att spola is där så ångan låg som ett täcke över hela stadion. Det blev 10 snabba kilometrar med Alanis Morrisettes "The collection" i lurarna. Jag gillarn henne, hon låter sådär lagom arg och texterna är genomtänkta och berör. Låten "Thank You" känns alltid lika aktuell. "Everything" känns nästan som om jag kunde skrivit den själv, tyvärr kanske det ska tilläggas. "Ironic" beskriver livet som det kan upplevas ibland. Och när jag springer där i mörkret i sällskap av stjärnorna och gatubelysningen och hör "Mercy" blir jag nästan religiös. Det kanske inte är världens mest ösiga låtar att springa till men de ger mig energi. Egentligen borde jag nog inte offentliggöra vad jag lyssnar på när jag springer, det kan missförstås och få oanade konsekvenser. Jag tänker på söndagens avsnitt av Solsidan...Nåja, nu är det försent.

Norra Hammarbyhamnen








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar