torsdag 4 oktober 2012

Fullt blås

Imorse installerades en avfuktare i vårt kök. Den står nu och brummar ganska högt och ska göra så i ca 3 månader. Samuel går och håller för öronen och säger: Brrrrrrr! Vi får se om vi måste stänga av den på natten om vi ska kunna sova eller om grannarna kommer klaga. Hur som helst så kan jag och Samuel inte vara hemma så mycket som vi tänkt för det går knappast att vara i köket när fläkten går. Man blir helt enkelt gaaaaaaaaaaalen av att inte höra vad man själv tänker. Installatören sa att man kan stänga av den genom att dra ut kontakten, men då förlänger man ju torktiden... Så vi får köpa öronproppar och försöka härda ut. Nästa fuktmätning ska ske om tio dagar.

Avfuktaren

Ge mig lite matro!

Samuel har börjat äta själv lite grann och det är bra. Han tycker det är kul och blir jätteglad och förvånad varje gång han lyckas få in en sked med mat i munnen. Än så länge så äter han det mesta förutom råa grönsaker.

Kan själv!
 
På eftermiddagen var vi på mitt jobb en sväng och träffade några gamla kollegor. Det var trevligt och jag måste erkänna att jag saknar jobbet lite. Sen åkte vi till förskolan för att vara med på fixarkvällen. Efter att det regnat hela dagen blev det uppehåll lagom till fixet började och det blev en trevlig kväll. Barnen lekte och de vuxna fixade nya lekgrejer bland annat en bensinpump, telefon och ett utomhuskök. Sedan städades hela gården och alla bjöds på kaffe med god äppelkaka.
 
Samuel hjälper Emmie att äta upp sin kaka
 
Full fart på kompisgungan
 
När vi kom hem blev det hämtpizza och en öl för min del. Perry körde kebabrulle och sen en joggingtur på det innan det var dags för honom att sätta sig framför datorn och köra kvällspasset. Jag hade en tanke på att träna ikväll, först tänkte jag ut och springa, sen skulle jag gå till gymmet men till slut blev det ingenting. Nåja, jag får börja om på ny kula nästa vecka. Imorgon är det äntligen fredag igen. Time flies when you're having fun!
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar