tisdag 16 oktober 2012

Uttrokad och utmattad

Efter ett antal veckor med den hemska avfuktaren i köket har vi alla så smått vant oss vid brummandet. Barnen sover bra till det och man kan härja fritt i köket utan att någon som sover störs. En annan fördel är att svampen som vi plockat och tagit hem torkar på rekordtid i köket, även tvätten torkar snabbt om man ställer ut den i vardagsrummet. Till nackdelarna hör att det blir otroligt varmt i lägenheten, luktar damm och luften blir väldigt torr. Det innebär att allt i lägenheten blir uttorkat. Blommorna dör, ögonen blir torra, man blir törstig, torr i huden och svettas hela tiden.

Så imorse var det dags för den första fuktmätningen. Kl 8 fick vi domen, och den var positiv! Experten trodde att det skulle ta ytterligare en vecka innan betongen var torr och sen kan byggarna lägga in ett nytt golv. Det låter nästan för bra för att vara sant. Så nu håller vi tummarna att det är torrt till nästa tisdag.

Idag skulle jag skjutsa mamma till Arlandastad. Där ska hon bo på hotell sista natten innan hon åker iväg på sin resa till Asien. Hon ska åka en på en rundresa till Kambodja, Laos och Vietnam innan hon åker till sitt hus i Thailand. Det verkar spännande och framför allt härligt att komma till värmen och bara ha semester.

Egentligen skulle Timothy gå till förskolan men jag frågade om han ville följa med och skjutsa mormor och det ville han såklart. Jag tänkte att det nog kan bli en mysig dag med killarna. Men ack vad man kan bedra sig. Timothy vägrade att klä på sig och lyssnade inte alls på vad jag sa. Han tittade på TV och höll på med iPaden och var som på en annan planet ända tills jag blev helt galen. Samuel hade vaknat tidigt och var supertrött redan kl 9 så det blev allt annat än en mysig morgon. Men vi kom iväg till slut och hämtade mormor på avtalad tid. Det blev dock en förfärlig färd mot Arlanda, Samuel skrek för full hals hela vägen och vägrade att sova trots att han var utmattad. Tanken var att vi skulle äta lunch tillsammans med henne innan vi åkte hem. Lunchen gick ok även om Samuel höll på att somna vid matbordet. Sen somnade han i bilen 2 km innan vi var framme. När jag stannade bilen för att släppa av mamma vaknade han och började skrika igen. Sen somnade båda killarna och sov 30 min innan vi var hemma. Båda vaknade och var på uselt humör. På eftermiddagen ville jag gå ut men Timothy ville vara inne och Samuel vägrade sova och var övertrött och grinig, så det blev långa timmar. När Perry kom hem var jag helt utmattad.

Jag önskar att mina bloggar kunde handla lite mer om träning, men eftersom jag inte tränar just nu blir det ju lite svårt. Så nu har jag gått från joggare till soffliggare och det gick väldigt fort, formen är borta, kilona smyger sig på och humöret sjunker, ingen bra kombo. Men ikväll chockade jag kroppen med ett litet träningspass på gymet. Formen var som väntat usel men jag fick en timme egentid i alla fall. Efter en långdragen nattning funderar jag nu på att gå och lägga mig fast klockan bara är 21. Alternativet är att deppa ihop i soffan, dricka vin och äta nåt onyttigt och se Sverige få stryk av Tyskland. Hoppas att det blir en bättre dag imorgon!

Svamp på tork

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar