torsdag 18 oktober 2012

Zombievarning

Jag vet att jag för några veckor sedan skrev att jag inte ska beklaga mig över sömnlösa nätter mer, men jag bryter det löftet nu. Efter marathon-nattningen igår och alldeles för sen sänggång hade jag hoppats på en lugn natt. Men ack vad fel jag hade. Samuel vaknade typ varje timme i natt och skrek och kunde inte komma till ro. Jag tror det är värsta natten hittills. Jag hoppas det beror på att han håller på att få tänder och att det kommer gå över snart, ser att det är ca 8 st på gång och det verkar som han har rätt ont ibland.

Så när han vaknade strax före halv-6 imorse var man rätt seg. Men vi masade oss iväg till den öppna förskolan i kyrkans regi på Söder, tillsammans med Nadja och Mattias med barn, och där var det full fart. Jag hade jämt jobb med att hålla Samuel vaken i vagnen påvägen dit men lyckades. Han var dock helt slut och kraschade under sångstunden så jag fick gå ut ur rummet. Efter en snabb lunch och ett raseriutbrott i hallen, som skrämde de andra små stackars lugna barnen, däckade han i vagnen. Puh, ja det gäller att gör intryck första gången man besöker kyrkans förskola. Själv kände jag mig som en zombie och ville helst gå hem och sova.

Eftersom Mattias fyllde år idag, och alla tre barnen mycket lägligt somnade vid halv-12, passade vi på att fira lite på lunchen. Jag hade tänkt mig tårta och champagne, men det blev ett smörrebröd och så delade vi på en 3,5:a. Lyxigt värre!

Smörrebröd till lunch
 
Efter lyxlunchen gick vi in i Skrapan och shoppade lite medan barnen sov. Sen bestämde vi oss för att vi nog måste ha tårta trots allt. Vi beslutade oss snabbt för att köpa en tårta på Gunnarssons konditori och åka hem till oss och fika. Det blev en trevlig eftermiddag innan det var dags att hämta storasyskonen på förskolan.
 
Tårta och lite skumpa
 
 
Timothy ville gå till parken efter förskolan och Samuel behövde springa av sig lite, så vi tog en sväng dit. Barnen hittade en pilatesboll som de roade sig med. Timothy visade Alicia hur den ska användas på riktigt. Väldigt graciöst!
 
Träning med pilatesboll
 
Samuel var trött och gnällig hela kvällen och vid halv-7 somnade han i sin säng, vilket innebär att han förmodligen kommer vakna kl 5 imorgon. Så det blir en tidig läggning ikväll även för oss vuxna. Imorgon är det fredag igen och jag laddar för en heldag med två glada killar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar