måndag 22 oktober 2012

Bad dag

Idag var det premiär för Samuel på Miniplask. Min förhoppning är att Samuels ovilja att få vatten på huvudet ska försvinna om han får lite vattenvana. Just nu är det jobbigt att tvätta håret på honom. Vi valde Badkompaniet, samma ställe där vi gick på babysim med Timothy. Han var som en liten fisk i vattnet och totalt orädd. Men annat blir det nog med lillebror.

Redo för badpremiär

Det var jag, en mamma till och sedan resten pappor med sina barn i gruppen. Samuel var lite avvaktande till en början men gillade att vara i det varma vattnet. Vi gjorde lite övningar och mot slutet fick han prova och dyka från kanten. Första gången svalde han vatten och började hosta och blev lite ledsen. Andra gången gick det bättre och trejde gången, när läraren var med oss, såg man att han visste vad som skulle hända så han stängde munnen och ögonen. Jag höll i honom hela tiden under dyket och när han kom upp var han kanske inte glad men i alla fall rätt oberörd. Ett stort steg i rätt riktning. Efter badet var Samuel trött och sov i vagnen i två timmar medan jag gick omkring planlöst på Söder och frös. Men vad gör man inte för att sonen ska få sova sin skönhetssömn?

Sen var det dags att hämta Timothy. Hem för ett snabbt mellanmål innan simskolan. Perry kom hem och tog hand om Samuel så att vi slapp ta med honom till Eriksdalsbadet vilket vi uppskattade. Idag fick inte föräldrarna vara med på simskolan men Timothy sa att det hade gått bra och att han snart kan simma ryggsim. Han är bland de yngsta i gruppen, och minst till växten, så det ser jätteskoj ut när de står på kanten innan de får hoppa i. En rad av långa, smala och blonda barn och mitt i raden står en lite brunare, lite kortare och lite stabilare Timothy. Han tycker i alla fall att det är jättekul på simskolan och det är det viktigaste. Jag hade planerat att jag skulle simma 1000 meter under tiden Timothy var på simskola men jag var så trött efter en aktiv dag att jag satte mig i ett hörn med en tidning istället. Måste dock komma igång med simningen under vintern, det är en bra träningsform.

Falukorv till middag i väntan på Linas matkasse och sen en alldeles för lång nattning som gjorde mig på uselt humör. Annars har det varit en ganska bra dag. Samuel går omkring och säger mamma precis hela tiden, ibland växlar han dock till bappa. Tack, tack och tittadär säger han också ibland och det är jättekul att han börjat prata lite grann.

Ikväll blir det popcorn i soffan och kanske jag orkar titta på en film också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar