torsdag 11 oktober 2012

Nytänkande

Idag var jag och Samuel och besökte en kompis i Södra Ängby. Vi tog en promenad i villaområdet och det var precis stendött, inte en människa syntes till. Bara de polskregistrerade bilarna som tillhörde hantverkare rörde på sig. Alla var på jobbet, alla gör karriär. Och det är rätt förståeligt att man är på jobbet på dagarna om man bor i Södra Ängby, för villorna där är inte billiga. Men det var fridfullt och idylliskt. Nästan så att jag blev lite sugen på att bo i ett hus, men bara nästan, och jag blev lite chockad över mina egna tankar.

Tänk att ha en tvättstuga, att ha en groventré där barn och barnvagnar kan skyfflas in, att slippa hänga tvätten i badrummet och ständigt lyssna på tvättmaskinen, att barnen kan springa omkring och leka och stoja på större ytor, att ha en liten trädgård, att kunna parkera framför huset eller att ha ett garage i anslutning till huset... Allt det där som Perry velat ha i flera år. Och idag när vi gick på promenaden kände jag plötsligt att det kanske jag också vill, helt plötsligt kunde jag se mig själv bo i ett hus i en förort. Ja, det blir långt att pendla till jobbet, för vi kommer inte köpa ett hus i Södra Ängby, Stocksund eller Solna, men det vänjer man sig nog vid. Alla andra gör ju det. Jag har dock inte sagt nåt till Perry om min omvändning, jag måste vänta några dagar och se om det bara var en tillfällig ingivelse. Sånna som jag brukar få oftare än sällan... Hur som helst så är det inte läge att sälja vår lägenhet när vi har en vattenskada i köket. Och vi har bestämt att vi ska sälja innan vi köper ett nytt boende. Där är vi i alla fall överens :).

Efter förskolan var vi ute och spelade fotboll och lekte i parken, allt för att trötta ut killarna och då framför allt den yngre. Sen var det middag som båda faktiskt gillade; renskavsgryta och pasta. Timothy deklarerade att han vill ha den rätten varje dag när vi är i fjällen i vinter. För det passar bra att äta ren när man är i fjällen för där bor ju renarna. Hm, ja mycket passande eller hur!? När Perry kom hemcyklandes från Täby passade jag på att gå till gymet. Det var länge sen. Det blev 25 min på crosstrainern och sen ett corepass. Sen hem och äta kokosbollar i soffan. Som tur är så är paketet snart slut. Det hjälpte inte att stoppa in dem i frysen, för de är jättegoda frysta också. Nästa vecka börjar nya livet, kanske. Nu ser jag fram emot en härlig helg på landet med utomhusaktiviteter och en massa god mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar