fredag 26 oktober 2012

Äntligen vinter

...tyckte Timothy imorse!

I förmiddags åkte vi till biblioteket i Sickla för att låna om några böcker och skivor. Tanken var sen att vi skulle gå ner till Sickla Allé för att leka i parken och spela fotboll. Men det var så isande kallt att till och med Timothy gick med på att hitta på nåt annat. Istället gick vi till Naturkompaniet för att handla en mössa till Samuel. Jag köpte en ny mössa till Timothy i höstas och har gett hans gamla till Samuel. Problemet var bara att mössorna var förstora på dem båda, så jag hade två sura killar som frös om öronen och inte såg någonting. Alltså blev det en ny mössa till Samuel och Timothy fick tillbaka sin gamla mössa som han hade förra året. Hans nya kan jag ha, så alla var glada och nöjda. Killen som stod i kassan kommenterade min Houdinimössa och berättade sen att han varit i deras brand store igår och fått en förhandstitt på säsongens nyheter och om alla fina och smarta plagg de har. Jag bara log tänkte att i ett annat liv ska jag jobba i en outdoor butik och testa och skriva om skalkläder och vandringskängor hela dagarna...

Sen sms:ade Lina mycket lägligt och frågade om vi ville äta lunch med henne så vi hoppade på Saltsjöbanan och åkte till Slussen. Samuel sov och vi åt på McDonald´s och hann diskutera den senaste omorganisationen på jobbet lite, vilket kändes bra. Sen blev det lite fredagshandling innan vi åkte hem för att ta det lugnt.

Hungriga Timothy fick i sig 1,5 hamburgare idag
 
Hemma blev det sagostund, ritstund och disco. Sen började vi förbereda lite fredagsmiddag. Jag gjorde en enkel pasta och en snabb äppelpaj och var på riktigt gott humör. Ute var det halv storm men härligt vintrigt. Och när jag stod där i köket kom jag att tänka på hur mycket jag kommer sakna att laga mat i vårt fina kök med den underbara utsikten mot Skeppsbron. Om ett år kanske vi inte bor här längre.
 
Kitchen with a view
 
Tankarna på att hinna till gymet innan middagen förblev bara tankar även idag och jag försökte att inte bli stressad och sur. Jag har dock skakat liv i en gammal stegräknare som låg i en låda och skräpade. Undrar hur många steg det blir på en dag? Fredagar undantaget eftersom Timothy är hemma och då blir det inga långpromenader. Imorgon och på söndag blir de löpning av någon form. Kanske på löpbandet om det är för halt ute.
 
Sen kom Lena o Gilda över på middag och det blev en trevlig kväll med mycket mat och sen fredagsmys i soffan. Alla barnen somnade och även föräldrarna var rätt fredagströtta. Ser fram emot en lugn o skön helg!
 
Dags för fredagsmys
 



1 kommentar:

  1. Kul att läsa bloggen, kära kusin och tack för senast!! Kramar Lena

    SvaraRadera