fredag 5 oktober 2012

Tuffe, tuffe tåget går...

Solen sken imorse från en klarblå himmel på Timothys lediga dag. Tanken var att vi skulle besöka Perry på jobbet idag, men vi ändrade våra planer och tog en utflykt till Saltsjöbaden istället. Timothy tycker det är så kul att åka tåg och jag tycker också att det är rätt trevligt att åka Saltsjöbanan. När vi kom dit blåste det kyliga vindar och vi frös men promenerade ut på den lilla ön och bort till den lilla lekparken. Samuel somnade i vagnen på tåget. Bakom parken hittade vi något som likande en teater och där var det lä. Timothy och jag turades om att spela teater för varandra och det bjöds på Lejonkungen, Bamse, Tre små grisar och Hönan och Räven. Sen hade vi tävling med att kasta kottar. Påvägen tillbaka samlade vi löv som ska användas till pyssel så småningom. Innan vi åkte tillbaka till stan tog vi en fika i Stationshuset. Det var gott även om jag tror att Samuel störde alla fina lunchgäster med sitt glada skrik och bankande i bordet. Ja, ja sånt är småbarnslivet!

Timothy, eller är det Bamse, tar plats på scenen
 
På eftermiddagen hade jag tid hos min hudterapeut Ramona på Söder så Perry kom hem tidigt för att vara med barnen. Det är verkligen lyxigt att få en 1,5 timmar lång ansiktsbehandling inkl lite massage. Det är även trevligt att höra att min hy motsvarar 30+ :). Jag köper alla mina hudvårdsprodukter hos Ramona. Hon rekommenderar produkter som passar min hud och som inte innehåller en massa konstiga saker. Och nu är jag beroende av hennes behandlingar och produkter. Jag vågar inte tänka på vad jag ska göra ifall hon slutar.
 
När jag kom hem hade Perry fixat middag och vi åt en god fredagsmiddag och drack en smarrig Valpolicella till. Barnen hade ätit klart efter ca 10 minuter och fick då dessert, vilket gav oss ett gott skratt. Nu är det läggdags för de små och jag ska unna mig ett glas vin till i soffan och ladda inför lerbadet imorgon. Klockan 10 kommer Agge och lilla Lennart och hämtar mig och sen bär det av mot Åkersberga och årets upplaga av Tjurruset :)!
 
Gott med kokosbollar
 
Hm, undrar hur man äter en sånhär?
 
Kanske såhär...

...eller såhär?

Det gick ju bra...

...och såhär snygg blev man!
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Vi lär bli lika kladdiga som Samuel i morgon. Sov gott!

    SvaraRadera