onsdag 1 augusti 2012

Dags att byta fokus

Nu har vi snart packat klart. Igår och idag har vi shoppat och shoppat och nu tror jag vi har allt. Familjer som redan är i Seoul för att hämta sina barn rapporterar att det är olidligt varmt i staden. Det är minst 35 grader och hög luftfuktighet. Jag som inte är så berest har lite svårt att föreställa mig hur varmt det verkligen är. Men vår granne på landet, Calle, som nyligen var i Shanghai sa att man svettas bara man är ute 5 minuter. Så vi har packat ner många ombyten och löst sittande kläder. Sen har vi typ en hel väska med laddare och elektroniska tillbehör som kameror, iPad, iPod, iPhone, DVD-spelare, GPS-klocka, bärbar högtalare mm. Allt ska dokumenteras och Timothy ska ha underhållning på flyget i fall han nu bestämmer sig för att inte sova.

GPS-klockan tog jag med mest för att om utifall jag får möjlighet att jogga en tur i den stekheta staden, så måste rundan ju dokumenteras. Men jag tror inte det kommer hända och jag har insett att jag måste acceptera att det kommer bli mycket lite träning den närmaste tiden. Annars kommer jag bara stressa upp mig över att jag aldrig hinner träna och hur dålig min form är. Nu är det istället tid att fokusera på familjen ett tag, framför allt på vår nya familjemedlem, och njuta av att vi äntligen är fyra. Löpningen kan jag fortsätta med när allt har lugnat ner sig och vi har hittat rutinerna. Stockholm Halvmarathon kanske kan bli startskottet, för det lär inte bli nåt nytt pers i alla fall. Och Lidingöloppet känns väääldigt avlägset. Men vi får se... Jag springer ju trots allt för att det är kul, om det blir för allvarligt måste jag byta bloggadress :).

Så vad tänker och känner man egentligen såhär dagen innan avresan? Jag vet faktiskt inte riktigt. Självklart är jag glad, samtidigt som allt känns ganska overkligt och surrealistiskt. När vi kommer hem är vi fyra i familjen. Barnsängen är ihopmonterad, bebisleksaker och kläder står redo och badbaljan likaså så nu är det påriktigt. Men jag kanske inte ska fundera så mycket utan bara "åka med", leva i nuet och försöka ta in allt som händer. Det får bli min utmaning de närmaste veckorna.

Nästa blogg blir förhoppningsvis från Seoul :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar