torsdag 23 augusti 2012

Stor och liten på Junibacken

Idag ville Timothy stanna hemma från förskolan och jag såg framför mig en riktigt jobbig dag med två skrikande killar och två trötta föräldrar. Men riktigt så illa blev det inte.

Imorse kom inredningskonsulten Rakel från Bygg Ole hem till oss för att ge lite tips på bra förvaringslösningar. Hallen svämmar över med skor och vi behöver mer utrymme att hänga ytterkläder. Samuel visade sig för första gången lite intresserad av en annan människa än oss i familjen, men han gick inte fram och hon fick inte röra honom. Precis som det ska vara med andra ord.

Små skor och ännu mindre skor

Sedan tog vi båten till Djurgården och gick till Junibacken. Den värsta semesterrusningen hade lagt sig och det var riktigt behagligt att vara där. Timoty trivdes och lekte, åkte Sagotåget två gånger, var på teater två gånger och sångstund två gånger. Vi åt lunch och fikade och Samuel sov middag och allt flöt på väldigt bra. Samuel tyckte också att det var kul att springa omkring i alla lekrum och det känns som han är ganska stor fast han är så liten.

Timothy känns jättestor nu men pendlar mellan att vilja vara stor och klara av allting själv och inte behöva någon, till att vilja vara pytteliten och bli omhändertagen. Det är en utmaning att hänga med i svängarna och det är lätt att det blir fel och då är det inte kul... Samuel är ju liten fast han är jättestor i växten, vilket alla påpekar hela tiden, men vill vara stor hela tiden och tror att han klarar allt som Timothy gör. Han blev 15 månader idag och jag kollade BVC-kurvorna bara för att se hur stor han egentligen är. Och han är precis som en genomsnittlig svensk 18 månaders kille. Jag tycker det är lite komiskt att jag som alltid varit ganska liten med svenska mått mätt fick två jättestora barn. Men om man tänker efter är det nog inte så konstigt, för jämfört med koreanska tjejer är en jättekvinna och då tyckte de väl att jag skulle ha rejäla barn :).

Vi hann hem precis innan störtregnet kom och hade en förhållandevis lugn kväll med två trötta barn. Imorgon åker vi till sommarstugan och Orbean hänger med. Jag hoppas hinna med ett cykelpass och ett löppass i helgen, kanske det är läge för lite långa intervaller. Vad det än blir så ska det blir superkul!


Samuel och Mamma Mu 
 
Timothy bjuder på tårta hos Pippi
 
Timothy sköter om Mamma Mu i ladugården 

Jag, Samuel och Timothy hos Gittan och gråvargarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar