lördag 4 augusti 2012

Inget är som hemma

I natt lyckades vi få några timmars sammanhängande sömn. När vi gick ut för att äta frukost kl 10 var det redan stekhett och Timothy svettas så att det rinner om honom trots att vi klippte honom kort precis innan vi åkte. Det blev frukost på Starbucks och sen flydde vi in i ett av otaliga shoppingcenters för att få lite svalka. Vi flanerade omkring och shoppade lite smågrejer. 


Timothy och jag smälter in i folkmängden och alla pratar koreanska med oss såklart. De flesta är vänliga när de märker att vi inte förstår, men vissa blir lite irriterade. En snäll man, som såg att Timothy var varm, kom fram till honom med en flaska vatten. Han klappade Timothy på huvudet och sa I love you, sen gick han. Perry tillhör en minoritet och vi har bara sett ett fåtal västerlänningar. 


Alla ambitioner om ett hälsosamt leverne har redan falerat för hela familjen. Efter några misslyckade försök att hitta ett gym har jag gett upp och det känns som att det bara är att gilla läget. Jag frågade i receptionen om det finns något gym på hotellet, de svarade nej. Jag frågade om det finns något gym i närheten, de svarade ja. Jag frågade vart, de svarade på Hotell Lotte (ligger precis bredvid vårt hotell). Jag frågade om det är öppet för allmänheten, de svarade nej. Jag frågade om det finns något gym i Seoul som är öppet för allmänheten, de svarade nej. Så var det med den saken!


Sedan är det ju maten. Det är näst intill omöjligt att hitta en vanlig frukost. Förra gången vi var här åt vi på Starbucks varje morgon och så lär det bli den här gången också. Timothy säger att han är hungrig hela tiden men äter ingenting. Han kommer leva på vatten, smoothies, glass och frukt, men jag förstår honom för man är inte särskilt hungrig i den här värmen. Annars är den koreanska maten väldigt god och fräsch.

På eftermiddagen tog vi en lång power nap och gick ut för att kolla stan och äta middag kl 19. Vi gick till Namdaemun Market och kollade lite men sen fick Timothy nästan värmeslag så vi gick och åt middag i Myeong. Det blev genuit koreanskt som man grillar vid bordet med en massa spännande tillbehör. Och så en stor kall öl till det. Sen promenerade vi hemåt. Det var massor med folk på stan, verkar som de flesta kommer ut efter kl 21 när det börjar bli lite svalare (30 grader). Imorgon ska det bli sol och 36 grader, jag har aldrig svettats så mycket som jag gör här. 

Timothy utrustad med vattenflaska o "fläkt"
 
Lunch på Lotte, bara att ta vad man vill ha från bandet

Mjau!
 
Middag lagar man själv vid bordet

Slappar i foaljén medan vi surfar. Enda stället med gratis WiFi


2 kommentarer:

  1. Heeej, får se om den vill göra inlägget denna gång ;) skönt att höra att ni mår bra även om värmen är överväldigande! Ni kommer att vänja er vid fuktigheten om nån dag iaf... Ni är på semester strunt i gymmet :) ohhh starbucks frukost vill ja ha med ;) Massa kraaamar

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det är som i Amazonas :) Kroppen vänjer sig efter några dagar och när ni är hemma igen kommer ni att frysa ett tag... Spännande dag imorgon! Stora kramar, Sis & Co

    SvaraRadera