söndag 26 augusti 2012

Bättre och bättre dag för dag

Gårdagen blev klart bättre än fredagen, mycket beroende på att vädret var hyfsat bra och vi kunde vara utomhus. Att vistas inomhus med två barn på 23 kvm kan ju driva vem som helst till vansinne. Det är som att spela Tetris. Man måste hela tiden optimera utnyttjandet av golvytan och varje förflyttning av grejer eller personer får till följd att man måste tänka om och försöka hitta nya lösningar.

"Stora huset" och annexet

Timothy ville ta ett morgondopp så vi gick ner till bryggan efter frukosten. Perry offrade sig och hoppade i först. Timothy tvekade in i det längsta men tog sen mod till sig och plumsade i. Det är 18 grader i vattnet nu men det var vindstilla och sol så det såg ganska lockande ut.

Dags för morgondopp

Efter lunch kom Timothys kompisar Olle och Emmy så de lekte hela eftermiddagen. Samuel var på växlande humör, glad för det mesta men superarg när han inte fick som han ville. Då kastar han sig ner på marken eller golvet, skriker och sparkar med benen. Som en helt vanlig viljestark liten kille, bara att vi inte är vana eftersom Timothy aldrig gjorde så.

På eftermiddagen hann Perry och jag med varsitt löppass. Jag hade glömt min GPS-klocka hemma så mina planerade tusingar blev istället 7 x 5 min med min nya digitalklocka från Seoul. Jag köpte den för 100 kr, inkl bruksanvisning på koreanska, och tyckte att den var lite cool. Den visar tid, datum och har tidtagning. Den har även larm och jag har kommit på hur man ställer in det, dock inte hur man stänger av det. Så klockan 12:01 varje dag piper den. 5-min-intervallerna gick bra till en början men efter den fjärde var jag ganska trött. Banan är ganska kuperad så jag fick kämpa hårt för att hålla farten uppe och det kändes att det var drygt två månader sen jag senast sprang intervaller. Efter sista backen var jag rejält illamående, återhämtade mig dock ganska snabbt och var mycket nöjd med veckans sista träningspass.

Min nya rosa retroklocka

Framåt kvällen kom solen fram. Vi grillade entrecôte och drack vin tillsammans med våra trevliga grannar fram till kl 23. Då var det mörkt och daggen hade lagt sig. Kanske sista grillkvällen ute för i år?

Jag och Timothy sov gott hela natten och även Perry o Samuel sov hyfsat bra. Idag regnar det och vi ska åka till Alsike och hälsa på Timothys kusiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar