fredag 17 augusti 2012

Trött!

Idag tror jag att verkligheten kom ikapp mig lite. En kombination av jetlag, sömnbrist, stress, brist på träning och oro fick mig plötsligt att bli helt svimfärdig. Och trött. Det känns som jag skulle kunna sova i en vecka. Sen vi kom hem har det inte varit en lugn stund, förutom de timmar vi sovit. Vi har tvättat och tvättat, för trots att hotellet var rökfritt luktar precis allt vi hade med oss äcklig gammal cigarettrök, packat upp, handlat mat, lekt med barnen osv. Och idag såg jag att Samuel var helt svart under sina små fötter så då satte jag igång att städa, samtidigt som vi sorterade barnkläder och försökte hitta plats för Samuels leksaker. Tack och lov är Perry inne i en lite piggare fas just nu så han ryckte in. Jag vill ju gärna tro att jag klarar och hinner med allt. Om man inte stannar upp och känner efter så känner man sig ju inte trött, men det verkar bara funka till en viss gräns. Så till helgen ska vi bara ta det lugnt och göra ingenting.

Jag tror Samuels första ord kommer vara aj, aj, för det säger vi typ 1000 gånger per dag. Han är på precis allting i lägenheten, Timothy rörde aldrig nåt, och tror det är en lek när man lyfter bort honom. Idag sa jag till honom med lite strängare röst när han satt och hällde ut vatten ur sin mugg vid matbordet. Då säger Timothy: Mamma, var inte så aggressiv mot min lillebror! Ja, vad svarar man på det? Jag hade svårt att hålla mig för skratt men blev glad över att Timothy försvarade sin lillebror.

Samuel mår bra och är glad och pigg. Han "pratar" väldigt mycket och skriker högt av förtjusning när han blir glad. Han skuggar sin storebror och vill vara med på allt som han gör och vill framför allt vara nära honom. Timothy är inte så himla förtjust i hårdhänta klappar och små nyp men har hittills inte gett tillbaka men jag misstänker att det bara är en tidsfråga.

Igår var vi i Hågelby Parken. Det var jättetrevligt och jag tror att hela familjen uppskattade utflykten. Timothy fick köra små elbilar, klappa djur och se barnteater. Samuel fick åka vagn, vilket han inte gillar så mycket, springa i gräset, äta grus och klappa getter. Han fick även åka bil två gånger på en dag och då var det gråt och tandagnissel. Det är mycket nytt att vänja sig vid.

Idag var vi i Sickla allé och badade. Timothy träffade en dagiskompis på badet och de lekte och badade och hade jättekul. Vädret är helt fantastiskt och det gäller att njuta av de sista sommardagarna. Samuel fick också bada lite grann och verkar förtjust i vatten. Båda killarna däckade kl 19.30 i sina sängar så nu är det lugnt och fridfullt i hemmet.

Samuel klappar getter

Redo för åktur, gillar inte

Strandhäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar