tisdag 7 augusti 2012

Lost in translation

Idag gick vi till det gigantiska varuhuset Lotte Departmentstore för att äta frukost. De har en enorm food court där med jättegoda restauranger. Timothy ville absolut äta på samma ställe där vi åt lunch härom dagen, så han fick sushi och misosoppa till frukost idag. Perry o jag tog en toast och te o kaffe på ett annat ställe.

Sen åkte vi till Lotte World, ja allt som är av någon betydelse i den här stan verkar heta nåt med Lotte, det är ett gigantiskt inom- och utomhusnöjesfält. Området var overkligt stort och det tar sin lilla tid att orientera sig, bara att hitta en karta på engelska är en utmaning, och Timothy tycker vi är hur sega som helst. Vaddå, det är väl bara att åka, vi ser ju alla roliga grejer precis överallt! Ljudvolymen på Lotte World var ännu högre än vanligt och till och med Timothy hade svårt att göra sig hörd. Och som vanligt är det sjukt mycket folk precis överallt. Familjer med 1-3 barn är ute och roar sig och det allmäna kaoset verkar inte bekomma dem ett dugg. Alla barn är extremt väluppfostrade och jag har inte sett någon få ett raseriutbrott, varken barn eller vuxen. Undrar hur de bär sig åt? Vi åkte lite barngrejer med Timothy, dem det inte var 2 timmars kö till, och kände oss allmänt vilsna och helt slut i huvudet. Jag kände mig precis som den manliga huvudpersonen i Lost in translation. Man sitter där i åkattraktionen och de pratar och pratar och spelar en massa musik och jag förstår precis ingenting. Jag tycker verkligen Sofia Coppola lyckats fånga känslan i den filmen. Efter 5 timmar på Lotte World var vi helt slut och tog tunnelbanan hem. Idag har vi lyckats att hålla oss inomhus nästan hela dagen. Men jag tror det har blivit lite svalare, eller mindre fuktigt. Idag var det nog bara drygt 30 grader.

Om en vecka åker vi hem. Jag både längtar och fasar lite inför den dagen. Jag längtar hem jättemycket. Förra gången vi var här kunde vi utforska staden mycket mer och jag är glad för att vi gjorde det. Den här gången är det både värmen och Timothy som begränsar vad vi kan göra. Imorgon åker vi till Busan över dagen. Godnatt!

Fritt fall i XL-format

Skridskobanan där framtidens short track åkare och konståkningsstjärnor samsas med allmänheten

Nöjesfält inomhus är bra när det är varmt ute


2 kommentarer:

  1. Åkte du fritt fall :-)? Såg läskig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du galen, det skulle jag aldrig våga!!

      Radera