måndag 30 juli 2012

Välhängt

I natt har det åskat, blixtrat och regnat så jag fick knappt en blund i ögonen. Somnade till framåt småtimmarna i alla fall och när jag vaknade var det klarblå himmel igen. Idag var sista dagen på landet, imorgon förmiddag åker vi hem och packar inför resan till Korea. Vi åker på torsdag. Jag kände ett visst vemod och motstånd till att börja packa ihop våra grejer, känns som sommaren knappt har börjat och nu är det redan dags att åka hem.

Efter en lat förmiddag tog jag mig samman och sprang 10 km. Det var supervarmt idag också men det gick ganska bra ändå. Sedan tog jag ett bad med killarna innan det var dags att göra oss i ordning inför kvällen. Perry o jag skulle ut och äta middag med hans bror o sambo, Erik och Maria, i Norrtälje. Utan barn!

Vi liftade med kusin Janne och hans fru Greta till Norrtälje, tog en snabb shoppingrunda och begav oss sen till Åtellet där vi bokat bord. På Åtellet var vår goda vän, och tillika fotograf, Pelle i full färd med att hänga upp tavlor och Perry fick assistera lite grann. Det blev jättefint och vackra bilder på röda tulpaner pryder numera väggarna i den trevliga restaurangen.

Middagen var trevlig och god. Vi satt ute och åt en trerätters middag och drack utsökt skumpa och vin därtill. Vi firade att jag snart fyller år, att Maria fyllt år och att vi äntligen ska åka och hämta Samuel. Känns som vi firat i dagarna 5 nu :). Vid halv-10 kom mamma o Timothy och hämtade oss och körde oss till sommarstugan. Sista natten här på några veckor för nu väntar nya äventyr. Godnatt!


Åtellet i Norrtälje

Pelle Berglund, Znapshot


Den största bilden hängs upp

Vacker tulpan
  
Maria o Perry njuter i solen...

...liksom Erik o Anneli


2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en härlig kväll! Lycka till med förberedelser inför resan. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad snygga vi är! Tänker på er och ser fram emot att höra mer. Kramis!

    SvaraRadera