söndag 29 juli 2012

Den bästa dagen

Gårdagen är en av de bästa dagarna i mitt liv, hittills.

Imorse när jag steg upp hade jag för första gången på flera månader inte ont i hälen. Jag kände inte ens att det stramade i hälsenan och jag kunde gå helt normalt från första steget. Det var en otroligt härlig känsla och jag blev jätteglad!

Frukost i solen med killarna och sen började jag fixa lite inför kvällen. Vid lunchtid var det dags för ett löppass. Solen stekte från en klarblå himmel och det var 28 grader varmt. Jag valde att springa min skogsrunda två varv och sedan avsluta med 5 "Anneli-varv". Det är en liten runda på ca 800 meter som är mycket kuperad. Jag började springa den som intervallträning förra året och sen körde Allan, våra goda vänners 14-årige son, samma varv på sin sommarträning och döpte sedan rundan till "Anneli-varvet". Passet gick över förväntan, även intervallerna och jag kände bara lite i hälen. Svetten rann och jag var rätt trött men efter det obligatoriska badet kände jag mig som en ny människa. Det är nu 21 grader i vattnet så till och med jag tycker det är skönt att bada i havet.

Efter några timmar på bryggan var det dags för fest. Vädret blev lite mulet lagom till fördrinken, men det var bara tillfälligt för sen sprack det upp och värmen höll i sig hela kvällen och natten. Vi började med lite champagne och tilltugg, sen blev det grillat och därefter kladdkaka m jordgubbar och grädde. Stämningen var hög och de sista gästerna gick hem halv-4, då hade det börjat ljusna. Det blev en underbar kväll som jag kommer minnas mycket länge!

Snart 40-årig tvåbarnsmamma häller upp fördrink
 
Hela gänget samlat redo för middag

Jag o min låtsaskusin Magnus
 
Barnen ser på film


Allan, duktig thaiboxare, med pappa Pelle
        
Uppe- och utesittarkväll på terrassen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar