tisdag 17 juli 2012

Post-marathon blues

Som vanligt efter ett genomfört lopp infinner sig en liten känsla av tomhet. Den här gången är den starkare än vanligt, förmodligen för att jag inte är så nöjd med mitt lopp. Men som kloka Perry sa, ingen kan ju lyckas varje gång...

Tänker tillbaka på loppet och är trots allt ganska nöjd med mina första 25-30 km. Och glad över att jag ställde upp i det historiska loppet. När jag stod i startfållan träffade jag Petra Månström, Marathonbloggaren i SvD. Vi pratade lite och här kan man snacka om en tjej som ligger i; sen Stockholm Marathon har hon hunnit med Vätternrundan och Vansbrosimmet och nu Jubileumsmarathon. För att inte tala om vad hon har inplanerat under resten av året. Men hon var full av positiv energi och såg varje ny tävling som en kul grej. Hon frågade om jag hade tid att ta foton eller om jag hade bråttom. Nej, jag hade verkligen inte bråttom och såhär fina blev bilderna :). Läs Petras blogg så får ni en fin resumé av loppet och fler fina bilder.

Jag o Petra på Stadion före starten.         Foto: Petra Månström


 Inne på Stadion påväg mot starten.      Foto: Petra Månström
 Nu har jag börjat min semester och kommer ta en veckas välbehövlig vila från all träning. Foten är inte bra och om jag ska kunna springa några lopp i höst måste den bli helt bra inom några veckor. Igår låg vi på bryggan på landet och solade tillsammans med några vänner. Jag bjöd på skumpa för att fira semestern och det fina vädret. Samtliga i sällskapet, utom jag, skulle ut och springa innan middagen. Två av dem har sprungit i exakt 9 dagar, har typ aldrig sprungit förr, och tränar nu inför Stockholm Halvmarathon. Imponerande och inspirerande! Men alla tackade ja till lite skumpa i alla fall :). Det kändes lite konstigt att det bara är jag som inte tränar nu, men jag ska försöka att inte bli stressad. Och om jag får panik så står min fina Orbea redo för en cykeltur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar