onsdag 25 juli 2012

Positiva nyheter?

Lugnet har lägrat sig i stugan. Killarna har åkt ut och fiskat och jag tänkte läsa en bok i solen och bara koppla av. Men först skulle jag bara ta en snabbtitt på Adoptionscentrums sida. Där har det hänt mycket sen jag loggade in sist. Ytterligare en familj har fått resebesked, så nu återstår "bara" 35 som väntar. Plus en massa information om hur svårt det är att säga hur lång väntan på resebesked kan bli. I ett annat infobrev med rubriken: Postivia nyheter!, står det att de flesta av oss 35 som väntar troligtvis får åka och hämta våra barn i år. I år, det är ju för f-n 5 månader kvar på 2012. Det känns som en evighet och inte alls som någon positiv nyhet för mig.

Efter att ha ögnat igenom de senaste infobreven står det i alla fall klart att de familjer som får besked om barn från och med nu inte kan räkna med att resa förrän 2013. Så nån slags tur kanske vi haft även om det känns svårt att glädja sig åt det just nu.

Min lugna lässtund får bli ett träningspass istället. Frustrationen måste ut nånstans och det enda som hjälper är fysisk aktivitet. Hälen är lite bättre idag så jag får ge mig ut och springa i hettan. Jag hör på radion att det är årets varmaste dag idag, dags att gå ut och njuta lite alltså. En joggingtur och ett uppfriskande bad borde göra susen för humöret!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar