torsdag 6 september 2012

Terränggående

Idag tog Samuel och jag en långpromenad på 12 km, vara 10 km i skogen. Det var elljusspår och skogsvägar och får väl nästan räknas som ett terrängpass. Vagnen klarade testet och kändes stabil med bra dämpning, det var bara jag som hade behövt ha spikskor i vissa uppförsbackar för att inte slira så mycket. Jobbigt var det i alla fall men skönt. Vi avslutade med en fika på Hellasgården innan vi tog bussen hem.

Vädret var helt fantastiskt men idag var det lite kyligare än tidigare. Jag gillar verkligen hösten, det är något speciellt med ljuset på hösten. Det är som att den klara luften gör solens strålar skarpare, samtidigt som det känns som ljuset får en varmare ton. Den finns inga pollen längre och plötsligt blir det lättare att andas, man vaknar liksom till igen. En känsla av lugn infinner sig ofta hos mig på hösten. Jag hoppas detta sker även denna höst.

En kompis ringde på eftermiddagen och undrade om jag ville med och springa långpass kl 20. Jag var sugen, men i efterhand känns det helt rätt att bara vila ikväll. En stor kopp te och lite godis i soffan passar bra.

Timothy i härligt motljus utanför förskolan

Källtorpssjön är blåare på hösten

Grönska och solljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar