lördag 8 september 2012

Höstkänsla

Idag har vi bara haft en mysdag på landet. Solen har varit framme nästan hela dagen men det är ganska kyligt i luften och i vinden. Jag vaknade tidigt och gav mig ut på en kort svamprunda strax efter kl 7. Jag hittade lite svart trumpetsvamp och några mini-trattkantareller som jag lämnade kvar för att växa till sig lite.

Efter frukost var det dags att montera ihop vår nya Weber. Och nu står den här, glänsande och fin, men jag tror tyvärr inte det blir tillfälle att använda den förrän i vår.

Sen var det dags för mitt sista riktiga löppass innan halvmaran nästa lördag. Jag brukar nästan aldrig springa sista veckan innan ett lopp så nästa vecka blir det vila, förutom barnvagnspromenader. Formen är inte vad den borde vara och jag har funderat över vilket pass som skulle vara bäst idag. Med tanke på halvmaran borde någon form av fartlek vara bäst, men om man tänker på Lidingöloppet så borde jag springa ett kuperat långpass. Det blev inget av det utan ett kuperat 10 km-pass, varav 7 km i 5 min-tempo. Nu kan jag inte göra så mycket mer än att vila, sova och försöka hålla mig frisk. Idag har jag träffat tre förkylda personer, men jag själv och Samuel är nästan friska igen.

På eftermiddagen stack Perry iväg till stan för att gå på 40-årsfest. Barnen och jag ska på middag hos Olles familj som också är på landet den här helgen. Jag ägnade eftermiddagen åt att plockat undan och förbereda lite inför stängningen av stugan för vintern. Det känns alltid lite vemodigt men samtidigt är det ganska skönt att kunna ägna helgern på vintern åt andra aktivieter än att hänga på landet. Sen när våren kommer är man sugen på lantluft igen och förväntansfull inför kommande säsong.

Vår lilla båt som knappt har fått vara ute och åka i sommar

En stilla morgonpromenad

Små trattisar på tillväxt

Killarna fixar och donar

Vår fina Weber

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar