fredag 7 september 2012

I did it!

Efter ännu en natt utan sömn, vaknade jag kl 7 av att Perry annonserar att han sticker till jobbet. Han överlämnar en pigg och klarvaken Samuel som redan har ätit frukost, gjort nr 2 och borstat tänderna. Jag känner mig 20 år äldre än igår kväll och stiger motvilligt upp.

Kl 8.54 fick jag ett sms från Perry om att leverans av en Webergrill sker om ca 40 min. (Nu när vi båda fyllt 40 bara måste vi ju ha minst en Weber!) Tyvärr hörde jag inte att meddelandet anlände på grund av det allmänna morgonbruset. Så kl 9.30, precis när Samuel håller på att somna i sin säng, ringer mobilen i köket samtidigt som den stationära telefonen ringer i vardagsrummet. De fortsätter att ringa i någon slags kanon, och Timothy skriker att det ringer, tills jag ger efter och överger Samuel i sovrummet för att gå och svara. I mobilen är Perry som meddelar att grillen nu är levererad utanför porten, i den stationära är mamma som undrar när vi kommer ut till landet och i sovrummet skriker Samuel för full hals. Vad gör man? 1. Ger Timothy iPad:en. 2. Tar upp en snorig och rödgråten Samuel i pyjamas ifrån sängen. 3. Tar hissen ner och signerar leveransbekräftelsen. 4. Baxar in en enorm kartong i hissen och in i lägenheten. 5. Bryter ihop.

Nej, det gjorde jag faktiskt inte. För Samuel somnade ganska snart i sin säng och jag packade klart alla grejer och sen var vi redo att åka till landet när han vaknade. Det fanns bara ett litet, stort, problem. Och det var grillen. Men efter mycket möda och stort besvär, och med lite hjälp från grannen Gunnar, lyckades jag precis få in den i bakluckan. Sen bar det av till Sickla för att äta lunch och sen handla. Allt flöt på ganska bra och efter ett par timmar anlände vi till landet där mamma stod och tog emot oss och hjälpte till att packa upp. Och efter en kopp kaffe och några bullar kändes det som helgen börjat.

På kvällen kom Perry och vi åt en god middag tillsammans. Nu är klockan 21 och det är dags att säga godnatt!

McDonald´s premiär för Samuel

1 kommentar: