onsdag 12 september 2012

Lyckligt lottad

Idag var vi på sångstund på öppna förskolan tillsammans med Nadja o Max och Mattias o Emmie. Det var trevligt och Samuel lekte och röjde runt. Det var ett barn till i Samuels ålder men ingen som röjde så som han. Jag insåg att Samuel förmodligen är ett sånt barn som man som förälder försöker skydda sitt barn ifrån. Ett barn som far fram i hög fart, kastar grejer och tar det han vill ha. Nåja, nu är det som det är och jag får bara göra mitt bästa för att visa Samuel hur man beter sig bland folk. Samtidigt tycker jag det är kul att se att han trivs bland andra människor och tycker det är roligt att interagera med andra barn.

Strax efter kl 11 lämnade vi förskolan och kl 11.30 sov alla tre barnen. Vi tog en lunch i Skrapan och sen var det dags för mig att gå hemåt för att hämta Timothy. Idag skulle vår socialassistent göra hembesök så hela familjen var samlad hemma kl 14. Samuel sov i två timmar mitt på dagen och visade sig från sin bästa sida. Samuel har nu varit hos oss i en månad och vi konstaterade att vi ännu en gång haft tur i barnlotteriet. Det känns som han varit hos oss mycket längre och han blir tryggare för varje dag som går. Han "pratar" konstant, leker själv med sina leksaker, kommer och hämtar oss när han vill visa något, somnar i sin egen säng om man håller honom i handen, skrattar och busar. Idag tyckte jag faktiskt att han sa mamma flera gånger :).

När socialassistenten gått stack jag ut på en snabb löptur. Det blev Hammarby sjöstad runt, ca 6,5 km vara 3 km i 4.45-tempo. Sista passet innan lördag och det var kul att känna att jag fortfarande kan springa lite fortare, även om jag inte orkar hålla det tempot i 21 km.

Hemma hade Perry lagat mat och vi åt en tidig middag innan det var dags för mig och Timothy att sticka iväg till barnjympan. Det var full fart på 18 barn idag och en stor eloge till Mattias som lyckades styra upp barn och vuxna så att det blev en av de bättre jympatimmarna.

Full fart på barnen

Nu sover snart båda barnen. Jag ska dricka te i soffan, äta kardemummalängd och läsa en bok. När jag nattade Samuel hade Perry plockat undan efter middagen, diskat och plockat ur diskmaskinen, så köket är redo för en ny dag. Sånt blir man glad av. Idag känns det som jag är rätt lyckligt lottad som har fått tre så fina killar!

1 kommentar: