tisdag 4 september 2012

Premiärdag

Idag var det premiär för Samuel på öppna förskolan. Vi hade sällskap av Mattias och Emmy och gick till förskolan på Duvnäsgatan på Söder, där jag även var med Timothy när han var liten. Det var bara fyra barn där idag och den ordinarie ledaren var sjukskriven så det var en vikarie. Den ordinaire visade sig vara samma som på Timothys tid, Karin, och jag kommer ihåg att han var väldigt förtjust i henne. Samuel verkade trivas på förskolan. Det är stora och fina lokaler där man kan springa omkring och så nya roliga leksaker. Han kastade mest boll och klättrade på rutschkanan. Strax efter kl 11 började Samuel och Emmy bli lite trötta så vi gick en promenad på Söder. Barnen somnade snabbt och vi passade på att ta en fika, premiärfika på mammaledigheten :).

Samuel och Emmy missade fikat

På eftermiddagen var vi hemma och lekte och Samuel är verkligen en glad och go liten kille. De senaste dagarna känns det som han förstår mycket av det vi säger redan och han "pratar" oavbrutet under hela sin vakna tid. Han till och med pratar precis innan han somnar. Jag och Timothy tycker att han säger Timothy, fast inte helt tydligt men med precis rätt betoning. På kvällen badade Samuel och Timothy gjorde honom sällskap i duschen. De skrattade och busade och stänkte vatten på varandra och det var faktiskt första gången de lekte tillsammans, det går framåt!

När Perry kom hem stack jag ut och sprang. Idag blev det 6 x 800 m intervaller i en kuperad liten slinga som ligger bakom Hammarbybacken. Långpasset i söndags satt kvar i benen och det blev inget njutbart pass idag. Efter första varvet kändes benen som stolpar men jag lyckades hålla jämn "fart" alla sex varven även om det kändes som jag sprang i sirap de två sista. Och det blev i alla fall oavgjort: Anneli - Spyan 1-0, Anneli - Mjölksyran 0-1, Anneli - Förkylningen 1-1. Dagens lärdom är att Pasta pomodor med panerad kyckling med fördel intages efter träningspasset. Unnade mig lite brygglöpning på hemvägen, där varenda litet uppförslut kändes som Mount Everest för mina stackars stolpiga ben och onda fot. Why am I doing this????

Sammanfattningsvis en mycket bra dag. Kan ha att göra med att vi fick sova oavbrutet mellan kl 22.30 - 6.30 i natt. Känner mig nästan som en ny människa :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar