onsdag 26 september 2012

Imorgon gäller det

Två tunga, långa dagar har passerat och jag längtar till helgen då Perry är hemma och kan hjälpa till med barnen. Att det varit extra tungt de här dagarna beror med all säkerhet på att både jag och Samuel är förkylda och hängiga. Bara hämtningar och lämningar har känts som stora projekt och det har inte blivit mycket annat vettigt gjort. Idag har det dessutom regnat precis hela dagen.

Idag skulle vi på hörselkontroll på Karolinska i Huddinge med Samuel, men jag ringde och avbokade eftersom han var så snorig och gnällig. Så vi var inne hela dagen och timmarna segade sig fram. Det var en befrielse när han äntligen somnade för natten i sin säng. Stackars liten, det känns som han just nu är inne i en fas där han blir otroligt frustrerad över att inte kunna kommunicera. Flera gånger per dag blir han arg och slänger sig på golvet och skriker och sparkar. Det känns lite jobbigt och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. När det gäller saker där han inte får som han vill så är det bara att vänta ut skriket, men ibland känns det som jag inte förstår vad han menar och då tycker jag lite synd om honom. Men som de sa på Knattetimmen på P4 i måndags: Även om det känns tungt just nu så kom ihåg att det inte kommer vara såhär förevigt, det är en sak som är säker.

Jag har varit febrig och haft ont i halsen hela dagen och försökt kurera mig med te och Manuka-honung men det verkar inte riktigt hjälpa. Imorgon ska jag bestämma om jag ska springa Lidingöloppet. Om jag vaknar och är pigg och inte har ont i halsen blir det start, om inte så får jag kanske skjuta upp beslutet till på fredag... Förra året startade jag efter att ha varit sjuk i över två veckor och precis avslutat en antibiotikakur. Inte så klokt kanske och så gick det som det gick också, jag bröt efter 21 km. Det vill jag helst inte ska upprepas i år, jag vill ju ha medaljen...

Kl 8 imorgon bitti kommer byggarna och ska bryta upp vårt golv i köket. Jag hoppas att de kan koppla in diskmaskinen trots att den kommer stå mitt i köket. De har lovat att prova och Trygg Hansa har godkänt den extra kostnad det eventuellt kommer medföra. Om det inte fungerar finns det en viss risk för att de får se en kvinna få ett sammanbrott i köket.

Imorgon har jag även en klipptid, en tid som jag bokat om tre gånger för att det aldrig passar. Men imogon har jag tänkt att Samuel ska sova sin middagssömn medan jag klipper mig. Tror jag själv att det kommer hända? Förmodligen inte, men jag tar med mig russin, riskakor och majskrokar och hoppas att klippningen går fort och att han inte får ett utbrott i vagnen.

Idag kom startbeviset till Tjurruset. Jag ser såååå mycket fram emot kvällen den 6 oktober. Då är det fest och alla årets inplanerade löpartävlingar är över. Sen tar jag en viloperiod, innan det är dags att börja träna inför Vasaloppet 2013.

Kollar på Teletubbies
 
Varför ända borta i Åkersberga???



 

1 kommentar:

  1. Antagligen att det är där det är som lerigast just nu. Får se om MS hittar på någon transport. Annars får det bli Roslagsbanan. Vi hörs i veckan. Kram A

    SvaraRadera