måndag 10 september 2012

Belöningen

Efter en härlig, men ganska slitsam, helg med barnen på landet fick jag igår kväll belöningen; att sova på soffan. Jag somnade vid halv-10 och vaknade halv-7 imorse. Lite ledbruten men ändå, jag fick sova en hel natt utan avbrott. Samuel hade varit vaken av och till mellan kl 3 och 5 så Perry var allt annat än pigg när han trampade iväg mot Täby imorse.

Ja helgen var som sagt bra. Vädret var helt underbart och jag hade god hjälp med barnen av mamma och grannarna. Igår eftermiddag åkte vi till goda vänner i Ursvik för att hälsa på och då åkte Samuel bil i en hel timme utan att gråta. Det var rekord. Storebror somnade efter 15 minuter och vaknade inte förrän vi var framme trots Samuels konstanta tjatter. Timothy har varit väldigt snäll mot Samuel de senaste dagarna. Så fort han gråter kommer Timothy springade för att kolla vad som hänt. Oftast är det att jag förflyttat mig från ett rum till ett annat och att Samuel inte ser mig. Då tar Timothy sin lillebror i handen och säger med snäll röst: Mamma kommer snart, Timothy är här! Ett framsteg som värmer i mammahjärtat.

Idag ska vi bara ta det lugnt och jag ska försöka sova lite till när Samuel sover. Känner att stora förkylningen är på intågande i kroppen och måste försöka stävja den. I helgen träffade jag alldeles för många förkylda personer, men med en överdos Manuka-honung, ingefära, vitlök och citron hoppas jag kunna stå emot. En ny vecka med nya utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar