tisdag 25 september 2012

Förkylt igen

Nu är hösten här med allt vad det innebär. Dags att börja se över vad som finns i form av overaller, fodrade stövlar och andra vinterkläder. Samuel har blivit förkyld igen och Timothy o jag är halvkrassliga. Och jag är konstant trött, skulle kunna sova i flera dagar tror jag. Perry är vikingen i familjen. Han klagar aldrig och kämpar tappert på cykel till Täby flera dagar i veckan. Och när han kommer hem tar han hand om en trött fru och två skrikande barn.

Nej, fullt så illa är det faktiskt inte. Vi börjar få lite rutin på vardagen och Timothy har till och med börjat leka lite med Samuel. Han har kommit på att det går att lura Samuel att göra bus och det tycker båda är kul. Samuel verkar förstå nästan allt vi säger nu men han pratar bara sitt eget lilla språk än så länge. Ibland låter det som han härmar det vi säger, men det är nog mest vi som inbillar oss.

Så vad gör man för att inte drabbas av höstförkylningar och magsjukor? Jag har min egen lilla huskur; en tesked Manuka-honung för frukost varje morgon, te med färsk ingefära och citron på kvällen och lite zink då och då. Sen är det så klart bra om man sover ordentligt också och tränar, men det får jag göra i mitt nästa liv.

Undermedel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar