onsdag 19 september 2012

40 and fab

Så var hösten här. Igår invigde jag nya jackan påväg till hämtningen på dagis. Den höll tätt och var framför allt snygg :)!!

Regnet det bara öser ner...
 
Idag var det dags för lunch med kollegorna, men först var Samuel och jag en sväng på jobbet och visade upp oss. Egentligen hade jag behövt vara hemma och sova hela dagen, men har man bestämt så har man. Det blev en trevlig lunch på Teaterbaren och Samuel fick en fin present som han blev mycket glad över. Efter lunchen tänkte jag att han skulle sova så att jag kunde gå och titta lite i affärer, men det hade inte han tänkt. Så han var vaken, men gnällde eftersom han faktiskt var trött.
 
Jag hade planerat att gå och köpa ett nytt läppglans eftersom jag skulle ut på kvällen och äta en försenad födelsedagsmiddag med kusin Lena. Så jag begav mig till NK. Jag gillar Shiseido och bestämde mig snabbt för ett sådant läppglans. Genast kom det fram en expedit och frågde om jag behövde hjälp. Jag sa att jag ville köpa ett läppglans. Hon undrade om jag ville prova det för att vara säker på att det var rätt färg. Ok, tänkte jag, det går väl snabbt. Hon målade omsorgsfullt på både läpppenna och läppglans samtidigt som jag drog vagnen fram och tillbaka för att få tyst på Samuel. Helt plötsligt utbrast hon: Åh, du har helt symetriska läppar, vet du hur ovanligt det är??? Det visste jag såklart inte men förstod att det förmodligen var något positivt och kände mig lite unik.
 
Sen började jag promenera hemåt för att hämta Timothy. Samuel somnade på Katarinavägen, sittande i vagnen. Jag har börjat lära mig att det inte är någon idé att fälla ner ryggstödet innan han verkligen sover, för då håller han sig vaken hur länge som helst. Sittande är det inga problem att somna.

Varför ligga och sova när man kan sitta?
 
Himlen är oskyldigt blå
 
Hämtningen gick bra och sen var det full fart hem och laga middag, packa jympakläder, klä på barnen igen och cykla till gympan. Jag hade även tänkt hinna fixa mig lite inför kvällen, men det blev inte så mycket med det. Lite mascara och lite rouge fick duga, och så det nya läppglanset såklart. Kl 17 var vi i alla fall vid jympasalen. Jag var dock helt svettig och kände mig allt annat än fixad inför kvällen. Men en av mammorna sa att jag var fin och då blev jag lite glad. Sen kom Perry och det var dags för mig att ge mig av. Jag hoppade på cykeln och trampade mot B.A.R. När jag kom till Danvikstullsbron började det spöregna och blåsa, så det eventuella "fixet" jag hunnit med var ändå förgäves. Jag trampade på mot stan och kände mig ändå glad, jag är ju faktiskt en friluftstjej så jag kör på med den naturliga looken. När jag var på Skeppsbron kom solen fram igen, och två regnbågar.
 
Dubbel lycka

 
Middagen var både trevlig och god. Vi åt en trerätters och drack gott vin och skumpa till. Det är inte så dumt att fylla 40 ändå :). Tack kära kusin, moster och morbror för en fantastisk middag!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar