fredag 14 september 2012

Onödiga djur

Igår ville Timothy stanna hemma från förskolan så jag tog båda barnen med mig och åkte till landet. Vädret var strålande och bilresan gick bra. Framme väntade mormor med lunch. Sen var det dags för middagssömn för mig och Samuel medan Timothy var kvar hos mormor. På eftermiddagen lekte mormor med barnen uppe hos oss. Samuel känner igen mormor nu och vill gärna leka och busa med henne.

Mormor blåser såpbubblor

Kl 17 åkte vi och hämtade Perry vid bussen och sen infann sig det vanliga middagskaoset och på 23 kvm blir det betydligt mer påtagligt än på 98.... Men som vanligt fick alla mat och sen fick jag 30 min egentid. Jag tog en kort promenad i skogen och njöt av hösten och den klara luften.

När jag skulle gå och lägga mig hittade jag två äckliga fästingar som satt fast på mig. En i nacken och en på ryggen. Dessa kryp är, tillsammans med tvestjärtar, bland de äckligaste och mest onödiga djur jag vet. De var som tur var pyttesmå och lätta att få bort.

Det var skönt för oss alla tre med en superlugn och skön dag och alla sov ganska bra under natten.

I morse skjutsade vi Perry till jobbet och passade på att hälsa på. Vi kom lagom till morgonfikat och fick gott surdegsbröd och kaffe. Sen blev det handling på Coop innan vi åkte hem. Timothy bestämde fredagsmys; tryffelsalami, franska lantsalami och Gruyereost. Han tyckte även att vi skulle köpa vin :). Vädret är uselt idag, riktigt "marathonväder" fast varmare, och vi är inne. Samuel sover nu och Timothy bygger olika farkoster med smålego. Han ville att jag skulle skriva om den nedan och att han nu håller på att bygga en större motor där fram. Båda killarna är jättebra på att leka själva och det är skönt för jag är definitivt ingen lekmamma.

Snart ska vi ge oss ut i ruskvädret och åka till Kungsträdgården för att hämta min nummerlapp. Som tur är går bussen utanför dörren. Imorgon ska det tack och lov bli bättre väder, jag vill inte ha en repris av 2 juni. Jag ser fram emot loppet, det ska bli kul att bara springa för skojs skull. Men klockan får följa med, om den behagar att fungera imorgon. Mest för att ha koll så att det inte går för fort i början, man ska ju orka 21 km...

Timothys senaste super-flygplan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar