söndag 11 november 2012

Tre nyanser av grått

Helgen har varit lugn och vädret grått och trist. Igår regnade det och var allmänt tråkigt och idag var det så grått och mulet att man knappast såg toppen på Hammarbybacken. Jag var och handlade på förmiddagen igår och på eftermiddagen var Timothy på kalas medan Samuel och Perry tog en eftermiddagslur på 3 timmar. Jag förberedde kvällens middag under tiden. På kvällen kom Åsa, Magnus o Elsa över på middag och vi unnade oss en Bollinger och därefter mycket god mat, kladdkaka och smågodis samtidigt som vi planerade nyårsveckan Idre. Vi hoppas det kommer mycket snö och att det inte är alltför kallt. Timothy ska gå på skidskola och ser redan fram emot att åka slalomtävling, om det nu finns någon.

Imorse firade vi farsdag och Perry fick frukost på sängen, ett litet paket och en fin teckning. Eftersom vädret var uselt var det inte läge för utomhusaktiviteter. Timothy och Perry tog en tur till Fredells för att handla nya skruvar till våra handtag på kökssåpen. En viss liten person tycker om att hänga i dem och nu har två av handtagen ramlat av och skruvarna är trasiga. Samuel och jag var hemma och jag fick tillfälle att läsa tidningen och även en bok medan Samuel sov middag.

På eftermiddagen tog jag en lugn löptur runt Sickla sjön. Det var härligt, jag har inte sprungit på nästan en vecka och längtade verkligen ut. Halsen är bättre idag även om jag fortfarande är hes och hostig, men lite frisk luft har ju ingen dött av tänkte jag. När jag kom tillbaka hade farmor och farfar kommit på besök och lekte för fullt med killarna. Perry lagade en god middag som vi åt tillsammans innan det var dags för farmor och farfar att köra hem till Småland. Här hemma blev det tvagning av barn och sen nattning. En inte så händelserik helg är till ända men ibland behöver man ta det lite lugnt och vila upp sig, även om jag lätt blir rastlös.

Idag laddade jag över foton från kameran till datorn. Bland alla hundratals bilder fastnade jag för en som jag tog på Perry i Nyckelviken för några veckor. Det var sol och kyligt i luften och bilden är tagen i kraftigt motljus. Den gav mig lite energi idag efter två dagar utan tillstymmelse till solljus.

En höstbild
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar