lördag 17 november 2012

Ett minne som inte sviker...

...har en av servitriserna på Noodle House på Götgatan. Idag kände hon inte bara igen mig utan även min kompis Ann-Louise som inte hänger där så ofta nuförtiden.

Samuel och jag hade en riktig slö morgon och gick pyjamas fram till kl 10. Sen satte vi fart och lämnade lägenheten vid 11-tiden. Vi tog en sväng på Söder och åt en mysig lunch innan Samuel somnade. Sen mötte vi Lina på Wayne's och fikade innan jag tokshoppade loss på Filippa K. Lina är min bästa personal shopper ever och det blir alltid dyrt när hon är med, men så blir det himla bra också! Hon tog hand om Samuel medan jag var inne och provade kläder, och Samuel var mer än nöjd. Han applåderade varje gång jag kom ut från provhytten med ett nytt plagg på mig, så jag tolkade det som att det var perfekt :).

Kl 17.30 mötte jag Ann-Louise och Ylva i Skrapan och det blev början på en ovanligt trevlig fredagskväll. Vi började med en flaska skumpa, den första korkskadad men den blev snabbt utbytt, och sen vidare till favo-restaurangen Noodle House för lite mat. Jag tror vi tog in alla smårätterna på menyn plus en varmrätt. Det blev även ett par flaskor vin och nån öl innan vi kände oss mätta och belåtna. Helt otroligt god mat! Och det var när Ann-Louise sa att hon ville ha en soya-honungssås till nudlarna som servitrisen sken upp och sa: Jag känner igen dig, men det var länge sen du var här! Ja, typ 10 år sen sa Ann-Louise. Snacka om att ha minne för ansikten. Vi blev kvar där ett bra tag och när vi skulle beställa dessert hade köket stängt. Det får vi spara till nästa gång! Godnatt!

Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar