onsdag 28 november 2012

Lucky day

Vissa dagar har man bara flyt. Idag var en sån dag och det behövde jag verkligen efter gårdagen. Vädret var i och för sig lika trist som igår, men jag vaknade nästan utvilad imorse och Timothy var superglad och hjälpsam hela morgonen. Vi hade tur och hann precis med bussen så att vi slapp gå hela vägen till förskolan i regnet. Efter lämningen hade jag tänkt åka och handla lite mat men Samuel var inte på humör så vi gick hem istället. Jag vet inte om det var regnet, blåsten, regnskyddet på vagnen, det faktum att han var tvungen att sitta i vagnen eller något helt annat som gjorde honom väldigt arg. Under förmiddagen var vi hemma och kastade boll och läste böcker och det var bra. Jag njöt verkligen av att kunna vara hemma, utan hantverkare i lägenheten och med fint golv i köket. Efter en tidig lunch somnade Samuel i sin säng strax före kl 11.30.

Jag åt lunch i soffan framför TV:n och tittade på film för ovanlighetens skull. När jag hyrde "Margin call" undrade jag i mitt stilla sinne hur långt jag skulle hinna se, men jag hann se hela filmen innan Samuel vaknade. Idag sov han 2,5 timmar men var jättetrött ändå hela eftermiddagen. Filmen var förresten rätt bra, helt klart sevärd.

Kl 14.30 ringde Perry och sa att han var påväg hem. Jag gjorde en frivolt av glädje såklart. Det innebar att jag kunde ta bilen och åka och handla innan jag hämtade Timothy. Och att jag slapp släpa ut Samuel igen i regnet. När vi kom hem satte vi barnen framför TV:n, första gången idag, så Perry kunde jobba och jag stack till gymet. Vilken lyckodag!

När jag kom hem var det gemensam middag innan Perry skulle iväg och träffa sina cykelkompisar och planera en cykelresa. Jag badade båda killarna, nattade och röjde upp lite. Nu ska jag slappa i soffan med en kopp te och lite senare popcorn och Grey's Anatomy.

Idag har det varit en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar