måndag 5 november 2012

Transportsträckor

Idag känns det som jag ägnat större delen av dagen åt att transportera mig och barnen med hjälp av kollektiva färdmedel. På förmiddagen åkte jag och Samuel till hans simskola och sen hem igen. Vi var hemma ett par timmar innan det var dags att hämta Timothy och åka iväg med båda barnen till Timothys simskola. Som tur är tycker i alla fall Timothy det är jättekul att åka kollektivt och han är snäll och underhåller Samuel i vagnen också. Jag tror han tycker det är lite jobbigt när Samuel börjar skrika på bussen. Perry kom och hämtade oss på kvällen på Eriksdalsbadet och det var vi tacksamma för, för det hade börjat regna och blåsa rejält.

Hemma infann sig det vanliga middagskaoset, bara det att ikväll var det en timme senare än normalt vilket innebar att Samuel hann bli argare än vanligt innan han fick sin mat. Klockan halv-9 sov barnen och jag kunde äntligen ge mig ut och prova mina nya vintertights. En snabb 10 km-runda i mörkret på Södermalm blev det. Inga långa kvalitetspass nuförtiden men det går i alla fall undan när man är lite mörkrädd och längtar hem till Perry och soffan. Och tightsen var supersköna!

Rekommenderas: Asics winter tights

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar