måndag 26 november 2012

Det finns inget dåligt väder...

...bara dåliga kläder. Och det är kanske sant, men framför allt väljer man ibland fel kläder och då kan vädret kännas riktigt tjurigt. Ikväll var det typ "Marathonväder" ute, fast med lite svagare vindar. Fyra grader varmt, regn och blåst den 26 november, då känns det rätt naturligt att sätta på sig vintertights, en underställströja, vindjacka, mössa och vantar, vilket det inte gjorde den 2 juni. Idag frös jag ingenting, jag var precis lagom. Den 2 juni frös jag som f-n. Det beror nog delvis på att sträckan idag bara var en fjärdedel av ett marathon, så jag hann aldrig bli riktigt genomblöt. Men avgörande är nog det faktum att jag den 2 juni struntade i jacka och underställ, det var ju sommar. Nästa gång, om det blir några fler så kalla maror i Stockholm, kommer jag veta bättre. Första löpturen på en vecka kändes befriande trots vädret. Formen var bättre än förväntat men foten sämre än jag hoppats på. Jag var som vanligt som en ny människa när jag kom tillbaka hem till vårt rätt stökiga hem.

För numera är det rätt trångt i vardagsrumsdelen. Där står, förutom det vanliga möblemanget, nu även diskmaskinen, dock ej inkopplad, köksön, matbordet och alla stolar, vitrinskåpet och några flyttkartonger med matvaror. Som tur var ska vi bara ha det såhär ett par dagar till för sen ska det nya govlet vara på plats.

Compact living
 
Så idag har jag och Samuel fått hålla oss borta från lägenheten. Imorse gick vi ner på hotellet och åt ännu en frukost och sen har vi hängt i Nacka Forum och shoppat, ätit och fikat. Samma program gäller imorgon.
 
Idag kom äntligen brevet från Tingsrätten. Nu är Samuel vår påriktigt och det har vi skriftiligt bevis på. Om vi inte hade varit så himla trötta skulle vi ha druckit skumpa, igen, och firat. Men det får bli till helgen då Perry fyller år.
 
Efter 3 månader och 1 vecka blev det klart


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar