fredag 9 november 2012

Från mingel och bullbak...

...på mindre än 12 timmar. Det gäller att kunna variera sig!

Rumblines årliga mingel igår kväll på Hotellet var lika trevligt som vanligt. Det bjöds på mycket skumpa, underhålling, god mat och gott om trevliga människor. Årets gäst var Jens Lind, han från TV-sporten som har Stopptid, och han levererade verkligen. Det var ett trevligt avbrott från de vanliga stå-upparna, inget ont om dem men det är alltid kul med omväxling. Jens berättade om vad han fascineras och drivs av i sitt jobb, vilka människor och berättelser som fångar hans intresse och hur han ofta får kämpa för att få redaktionen att godkänna hans prioriteringar. Men så blir det ofta bra till slut. Jens reportage minns man, de engagerar och berör på ett annat sätt än de vanliga inslagen på Sportnytt och jag tror det är många tittare som uppskattar det. Så jag hoppas han fortsätter rota i SVTs arkiv långt nere i källaren ett bra tag till.

Innan minglet var jag inne en kort sväng på jobbet och hade lönesamtal med min numera före detta chef, vilket inte beror på samtalets utfall utan på ännu en omorganisation. Det var ett mycket bra samtal och jag vet inte om jag börjar bli gammal eller bara är trött, för jag kände mig rätt nöjd när jag gick därifrån. Själva summan kan ju alltid vara högre men jag orkade inte bråka om det. Viktigare var att jag fick bekräftat att jag under året som gått utvecklats inom de områden som jag själv vill och som jag satsat på. Så det var med ganska lätta steg som jag och Lina gick till Hotellet, via McDonalds för att äta en hamburgare.

Skumpa o snittar är aldrig fel
 
Agneta o jag minglar vid bordet

Imorse var det slut på det glamourösa livet. Jag tröttare än vanligt så Samuel fick titta på Teletubbies själv ett tag. Men väljer man att stiga upp kl 6 så får man stå sitt kast. Idag är det fredag och båda killarna är hemma. På förmiddagen var vi inne och lekte och bakade bullar. Timothy tyckte det var kul att hjälpa till och Samuel tittade avundsjukt på. Bullarna blev jättegoda! Nu har vi ätit lunch och Samuel sover. Timothy och jag ska spela spel och sen ska vi gå ut en stund innan solen försvinner. Ikväll har Timothy beställt tacos och fredagsmys så det blir en helt vanlig Svensson-familjekväll, fast tillsammans med tre ovanligt fina killar.

Brorsorna
 
Jättegoda kanelbullar



 


1 kommentar: