tisdag 6 november 2012

Borde jag satsa på triathlon?

Jag kan simma hjälpligt, och med lite träning kanske jag kan få ordning på min crawlteknik igen, jag har en bra cykel även om jag cyklar långsamt och springa kan ju alla. Men framför allt är jag bra på snabba byten!

Igår var jag på Miniplask med Samuel. Efter simlektionen hade både han och jag duschat och bytt om på mindre än 10 minuter.

Snabbt byte

På kvällen, efter alla nattningar, slängde jag på mig löpargrejerna på några sekunder och gav mig ut i mörkret. Allt för att inte hinna ångra mig och känna efter hur trött jag egentligen var. Jag hann till och med få med mig telefonen så jag kunde lyssna på skön musik under löpturen. Agnes nya är bra att springa till!

Ingen snabbsnörning här inte

Ikväll var det dags igen. Klockan 17.38 stod jag och stekte fisk-nuggets i köket och klockan 17.45 satt jag på spinningcykeln på gymet, utan middag dock. Mycket bättre än förra veckan då jag rusade direkt från matbordet till spinningpasset. Idag fick det räcka med en kopp kaffe och en av Mattias hembakade kanelbullar i magen. Det ska väl tilläggas att det är knappt 100 meter till gymet från oss, men jag tycker ändå jag var ganska snabb.

11 år gamla med de funkar än
 
Så kanske jag borde överväga att testa triathlon i alla fall. Det verkar lite kul, utmaningen för mig blir att hinna träna simning och cykling. Men i vår kanske jag kan anmäla mig till en crawlkurs och damma av min Orbea. Idag är jag dock mycket nöjd med att jag hann till spinningpasset. Efter en rekordsnabb nattning av en övertrött Samuel, och en lite mer långdragen nattning av en ännu tröttare Timothy, ska vi nu sjunka ner i soffan och titta på Solsidan, dricka te och äta något smaskigt :). 

3 kommentarer:

  1. Klart du ska bli triatlet...du är det ju så gott som redan. Vi kan träna...och skratta gott ihop! Kram :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med Jenny, klart du ska. Roligt varierande och utvecklande. Kör hårt säger jag ;)

    SvaraRadera
  3. Men tjusningen med nya sporter är ju all ny utrustning man måste skaffa sig. Tennis?

    SvaraRadera