lördag 1 december 2012

Premiäråket

Idag har vi haft en riktig hemmadag. På förmiddagen var vi ute och åkte lite snow racer med barnen. Vi hittade en lagom backe för Samuels premiäråk. Han verkade gilla det även om han inte säger det rakt ut. Timothy nöjde sig med den lilla backen men längtar efter att åka i jättestora backar. Han ville även åka slalom idag men jag sa att det fick vänta lite.

Se upp i backen
 
Sen gick vi in och åt pannkakor till lunch vilket var jättepopulärt. Efter maten var det dags för Samuel att ta sin middagslur. I natt var han vaken och pigg mellan klockan 1 och 5 så vi trodde att han skulle sova länge, och vi hoppades att vi under tiden skulle hinna montera ihop våningsängen. Men det blev bara 1,5 timmar och sen var det full fart med två hjälpsamma killar och en massa skruvar, sängdelar och kartonger. Men vi fick ihop sängen tillslut och den är jättefin och passar bra i Timothys rum. Den är rätt bred, 90 cm, men vi det var ett medvetet val för att även vuxna ska kunna sova bra i den.
 
Timothy har paxat överslafen
 
Vid 16-tiden stack jag iväg för att handla lite inför Perrys födelsedagsmiddag imorgon. Det var helt kaotiskt i Sickla som vanligt. Det var kö till pakeringsplatserna trots att det var rätt sent på eftermiddagen och på ICA var det kö i alla gångar och folk handlade som om det var första gången de såg mat. Jag slutar aldrig att förvånas, men vi är ju likadana själva. För andra gången på rätt kort tid var jag inne på Erssons och frågade om de hade blåbärspaj. Men inte idag heller och trots att de hade en massa andra godsaker valde jag att åka hem tomhänt. Det var ju blåbärspaj jag ville ha. Så efter middagen tog jag saken i egna händer och bakade en enkel blåbärspaj. Nu sover barnen. Samuel somnade lite mindre nöjd i sin spjälsäng, medan Timothy var glad som en lärka över att få sova i överslafen. Han hade dock lite svårt att somna, han var orolig över att Perry ska vakna före oss imorgon så att vi inte hinner sjunga för honom och ge honom frukost på sängen.  
 
Någon löpning blev det inte idag heller, inte bra. Jag hann inte ens till gymet som jag tänkt, men imorgon ska jag ut och halka runt lite. Säsongens premiärtur på snöigt och isigt underlag! Jag älskar vintern trots att det inte går så bra att springa, så jag ser fram emot morgondagen.
 
Nu ska blåbärspajen avnjutas tillsammans med vaniljsås och en stor kopp te. Sen får väl Perry och jag köra sten, sax och påse om vem som ska får ta premiärnatten i våningsängen, för båda är i desperat behov av att få en hel natts sammanhängande sömn.
 

 


1 kommentar:

  1. Vad kul, grattis till våningssängen! Anna stormtrivs också i överslafen.

    Grattis även till födelsedagsbarnet : )

    SvaraRadera