torsdag 6 december 2012

Vardagsmotion

Idag har jag kämpat fram och tillbaka till förskolan två gånger. Vid lämningen var jag dum nog och tog vagnen. Det slutade med att jag släpade vagnen efter mig i djupsnön eller gick mitt i vägen. Jag var helt slut när vi kom fram och Timothy undrade varför jag alltid är så långsam!? Vid hämtningen spände jag fast Samuel i hans nya pulka och drog honom. Han såg lite skeptisk ut, särskilt efter att jag råkat välta hela ekipaget i en snödriva men han satt snällt och tyst kvar. Timothy var lite avis och frågade ca 100 gånger på hemvägen när det var hans tur att åka. Och han kunde inte förstå att man inte kan sitta två barn i en småbarnspulka.

Lite skeptisk

Efter lämningen imorse var jag och fikade hos Nadja och lilla Max. Hon hade dukat upp en lyxfika med allt man kan tänka sig; färskt bröd, croissanter, chokladbiskvier, kaffe, te och tårta. Så mina medhavda lussekatter var kanske lite överflödiga, men de gick åt de också. Efter fikan kände jag mig proppmätt och tog en promenad till Hammbarby Sjöstad medan Samuel sov, han har dock reducerat sin middagssömn till 30 minuter så lugnet varade inte så länge. När jag kom hem var jag helt genomsvettig igen och hann precis kyla av mig lite innan det var dags att gå till förskolan och hämta.

Så idag har jag fått rätt mycket vardagsmotion även om jag har abstinens efter löpningen. Men det dröjer till helgen innan jag hinner ut. Ikväll är Perry ute med jobbet så jag är ensam med killarna. Och imorgon ska vi ha middagsgäster. Så jag får väl ta mig i kragen och göra lite hemmaövningar för att inte bli helt försoffad.

Medan barnen tittade på TV förberedde jag efterrätten till imorgon. Jag rotade fram vår gamla glassmaskin och gjorde lite yogurtglass. Eftersom det är en enklare variant tar det förskräckligt lång tid för glassen att frysa, så för att skynda på processen (och spara el) ställde jag ut maskinen på balkongen. Sen glömde jag bort den men kom på den efter ca 1 timme och då var den väldigt frusen, och väldigt god...

Glasstillverkning på balkongen
 
Nu verkar det som jag inte kan ladda upp fler bilder till min blogg, gratisutrymmet i Picasa är fyllt och nu måste jag börja betala. Suck, jag orkar inte fördjupa mig i det nu men jag antar att jag inte har något val om jag ska fortsätta lägga upp bilder i bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar