fredag 7 december 2012

Social fredag

Idag har vi haft en dag med mycket socialt umgänge. På förmiddagen var Kerstin med barnen Anna och Adam på besök. Barnen lekte jättebra och sen blev det fika med lussekatter och pepparkakor. Sen skulle de iväg och åka pulka och vi skulle iväg och bada. Men ett sms från en av Timothys dagiskompisar ändrade planerna. Vi gick till dem och åkte pulka och snow racer istället och sen blev det ännu en fika hemma hos dem. Vägarna var hyfsat plogade idag men inte trottoarerna så jag valde att inte ta vagnen. Istället drog jag Timothy på snow racer och Samuel på släp i sin pulka. Alla var nöjda och jag fick min dagliga träning med råge.

Killarna åker tåg
 
Timothy och Alicia kämpar uppför backen
 
Vid tretiden kom Perry och hämtade oss och vi åkte hem för att förbereda kvällens middag med Maria och Peter med barn. Ikväll blev det champagne och snittar med skagenröra till förrätt. Sen biff med salsiccia, pärllök och apelsinkokt morotscréme á la Tom Sjöstedt. Avslutningsvis yogurtsorbet med nötmüsli och hallon i brynt smör, också á la Tom. Till det gott rött vin; en Amarone Della Valpolicella och en Lirac, Côtes du Rhône. Barnen lekte, kollade på TV och spelade spel men kl 22 var de trött och ville hem och det var nog bra, inte minst för de utarbetade småbarnsföräldrarna. Mätta och trötta ser vi nu fram emot en lugn natt. Imorgon är det dock tidig uppstigning för mig. Jag ska hämta mamma på Arlanda kl 7.30. Sen hoppas jag få möjlighet att genomföra min efterlängtade löptur på vinterväglag. Godnatt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar