onsdag 5 december 2012

Insnöade

Julfesten på jobbet var bättre än väntat. Efter en något stressig dag hann jag till kontoret lagom till fördrinken; en magnumflaska champagne som vi vann på Tjurruset.

Torr, kall och gratis!
 
Mina snygga kollegor Anna och Lina

Sen åkte vi iväg till Bon Palaise, gamla Alladin, där festen ägde rum. Där bjöds det på glögg, julmat, stand up, dans och mingel. Vi avslutade kvällen med en drink på Clarion. Snöovädret hade inte börjat ännu kl 1 i natt så det var inga problem att ta sig hem. Jag fick sova till kl 4 då Samuel vaknade och sen sov vi lite av och till fram till kl 8.

Imorse berättade Timothy för mig att Lisa Nordén fick bragdguldet, det hade han sett på Lilla Akutellt. Han vet att jag gillar henne så han ville tala om det så fort han vaknade. I och för sig så visste jag det redan, men jag tyckte det var lite gulligt ändå. Stort grattis till Lisa som verkligen förtjänat årets Bragdguld!

Efter frukosten klädde jag på mig själv och båda barnen ordentligt och sen begav vi oss ut i snöovädret för att gå till förskolan. Jag hade tänkt att vi skulle ta bussen, men efter att ha stått en kvart och väntat gav vi upp och gick hem igen. Timothy ringde till förskolan och berättade att han inte kan komma idag på grund av snöovädret. Så det får bli en hemmadag med båda killarna. Och jag som sett fram emot att sova middag när Samuel sover. Nåja, kanske jag kan lura Timothy att sova lite eller titta på TV.

Påpälsade killar

Väntar och väntar...

Timothy och snötigern


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar