söndag 9 december 2012

Premiär i Ågesta

Imorse steg jag upp klockan 7, men efter att ha sovit 6 timmar i sträck kändes det inte som några problem. Termometern stod på -10 och jag valde att ta på mig långkalsonger under vintertightsen. En liten kille kom upp och gjorde mig sällskap på morgonen. Samuel var oförskämt pigg och fick titta på Teletubbies för Perry ville sova. Efter en snabb frukost stack jag iväg mot Ågesta. När jag kom dit var det -16 grader och det kändes riktigt kyligt. Jag la på ett lager kallare valla och önskade att jag hade haft lite mer kläder. Jenny kom kl 8 prick, prick. Spåren var helt ok men kärva och vi hade inte så mycket glid. Dess bättre hade vi bra fäste i backarna. Det var helt fantastiskt vackert i skogen och efter en stund gick solen upp. Vi körde 8 km på golfbanan och sen 6 km elljusspår. Det kändes att jag tränat dåligt de senaste månaderna, nu var det en hel vecka sen sist, men jag kämpade på. Jag gissar att Jenny fick sig ett riktigt lugnt pass, men hon sa inget utan åkte snällt bakom mig i spåret hela tiden. Jag var mycket nöjd när vi var klara, och kall. Men vilken premiärtur! Tyvärr förfrös jag mina öronsnibbar så de är fortfarande helt uppsvällda och röda och gör rätt ont. Får hoppas att de inte trillar av under natten.

Några få morgonpigga var före mig i Ågesta

Underbart fin dag, fast lite kallt
 
Jenny skiner ikapp med solen
 
Strax före kl 10 var jag hemma igen. Efter en varm dusch var jag nästan upptinad och det var dags att sätta fart med påklädning av killarna. Idag åkte vi till Skansen och gick på julmarknad. Det blev en härlig dag och jag tror bara det var jag som frös, men det gjorde inget för jag var så glad över att ha fått träna på morgonen. Timothy ville inte dansa runt granen för han sa att han var för varm och Samuel sov i drygt två timmar i vagnen. Jag förstår mig inte på den killen, hemma i sin egen säng kan han inte sova mer än 30 minuter och inte heller när jag promenerar med honom i vagnen. Idag var det kallt, en massa ljud plus att han fick stå i entrén till en restaurang med massa skrikande barn. Men han sov och sov och sov så tillslut var jag tvungen att väcka honom för att han skulle hinna äta lunch.
 
Varma vintermössorna på idag
 
På kvällen kom Olga, Janne och barnen över på middag. Vi åt en riktigt värmande vintermiddag. Först italienska delikatesser i form av ost, oliver, salami och parmaskinka. Sen ryggbiff, potatisgratäng och rödvinsås. Till efterrätt en smaskig blåbärspaj med massor av vaniljsås.
 
Så nu har man återställt näringsbalansen igen och är redo för en intensiv vecka. Imorgon är det sista gången på simskolorna. Tisdag utvecklingssamtal på förskolan. Onsdag läkarbesök, städning & fönsterputsning och besök av svärföräldrarna. Torsdag sångstund på öppna förskolan, lunch med Markku, luciafirande på förskolan och sen middag för våra föräldrar. På fredag tänker jag inte planera något utan bara ta det lugnt med killarna. Helst ska jag även hinna med 2-3 träningspass på kvällstid även om jag har lite svårt att se hur det ska gå till. Men jag orkar inte fundera på det just nu utan känner mig mycket nöjd över dagens prestation.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar