måndag 3 december 2012

Hektiska dagar

Igår fyllde Perry år. Timothy ville gå upp "asatidigt", som han uttryckte det, och gratulera pappa men jag lyckade hejda honom till klockan 7.30 i alla fall. Jag sov första natten i våningsängen och sov väl sådär, känns som jag håller på att bli gammal. Då brukar man ju inte kunna sova den första natten på nya ställen. Uppvaktningen var i alla fall uppskattad och Perry fick presenter och frukost på sängen.

Sen vet jag inte vart tiden tog vägen. Jag hade ambitionen att hinna ut med barnen och att hinna springa under dagen. Men jag hann inte utanför dörren utan stod mer eller mindre vid spisen fram till klockan 16.30 då vi fick besök. Först bakade vi lussekatter och sen förberedde jag Perrys födelsedagsmiddag, däremellan gjorde jag lunch och lite adventsfika. Perry var ute med barnen och åkte snow racer i två omgångar i det fina vintervädret. Det är så härligt att vi äntligen fått snö. Nu är det slut på sandiga och leriga överdragskläder och en massa grus på golvet i hallen.
Fin-fina lussekatter

På kvällen kom Perrys bror med familj hit och åt födelsedagsmiddag. Det var full rulle på de tre äldsta killarna, medan Samuel och lilla Svante tog det lite lugnare. 

Idag tog vi sovmorgon. Samuel och jag vaknade halv-8 och Timothy klockan åtta. Och det behövde vi för sen har det varit full fart hela dagen. Först skjutsade vi Timothy till förskolan och sen åkte Samuel och jag vidare till simskolan. Idag fick Samuel prova ha armpuffar på sig och simma omkring själv. Det tyckte han jättemycket om. Det blev även några åk i rutschkanan och några dyk från kanten. Det är kul att se att han uppskattar att bada nu. Efter simskolan åkte vi direkt till Volkswagen för att lämna in bilen på värdering. Sen ut och promenera i Hammarby Sjöstad 30 minuter innan jag skulle tillbaka och hämta bilen och då hade Samuel somnat i vagnen. Som tur var kunde bilen stå kvar nån timme i deras garage så jag hann kasta i mig en halv kebabrulle innan Samuel vaknade. När vi kom hem var det dags för mellanmål och jag hann ringa några samtal innan det var dags att ge oss iväg för att hämta Timothy. Tillbaka hem och lämna av Samuel till Perry som precis kommit hem från jobbet, och sen iväg till Timothys simskola. När vi sen kom hem igen var jag helt slut och ganska trött på att klä av och på barnen alla vinterkläder. Men jag vet att detta bara är början och jag älskar riktig vinter så jag står nog ut.

Eftersom det inte blev någon löptur igår hade jag bestämt mig för att ge mig ut ikväll. Men när jag såg att temperaturen krupit ner under -10 grader bestämde jag mig för att träna på gymet istället. Luftrören är inte vana vid ansträngning i så kallt väder ännu så det är bättre med lite långsam tillvänjning särskilt när jag precis varit förkyld. Jag såg att det ska bli lite mildare i mitten på veckan så jag kan vänta tills dess. Det blev ett lite tusingar på löpbandet och sen lite ostrukturerad styrketräning i sällskap av Anna. 

Nu har jag kollat på Solsidan, druckit te och ätit lussekatt, pepparkaka med mögelost, blåbärspaj med vaniljsås och lite smågodis. Låter kanske som en ovanlig kombo men den funkade bra. Sitter i soffan och är rätt nöjd med min hektiska dag. Jag hann allt jag skulle plus att jag hann träna, boka tid hos läkaren för att kolla upp foten, prata med förskolan och fått veta att Samuel får börja i maj nästa år. Vad jag inte hann med, men som jag tänkt, var att ta lite fina vinterbilder. Men det får bli en annan dag. Snart dags för lite skönhetssömn. Imorgon är det julfest på jobbet och då är även föräldralediga välkomna :). 






1 kommentar:

  1. Hipp Hipp Hurra för Perry! Dags att ta fram skidvaxen :-)

    //Ann-Louise

    SvaraRadera